Weblog pro webmastery a webdesignéry
28. 03. 2003
Stokorcový e-marketing
Patrick Zandl ve svém dnešním článku Může ještě dnes vzniknout úspěšný server? (Lupa) zmiňuje mj. Pooh.cz, o kterém píše:
Od počátku měl v podstatě nulovou propagaci - žádné bannerové kampaně, žádná inzerce v médiích. Jeho obliba se šířila nejdříve cestou emailů, později také samovolným PR založeným na několika zajímavých materiálech a také anketě AntiAnno 2002, hojně médii citované. Tedy nic drahého - server přesvědčoval svými nápady a materiály, nikoliv utracenými penězi a odkazy.
A proč o tom píšu já? Protože, jak Patrick správně naznačuje, je Pooh.cz velmi dobrou ukázkou moderního online marketingu, který nestojí na bannerech a podobném tradičním haraburdí, ale na něčem úplně jiném:
Obsah, který baví a zároveň informuje (rubrika Webdesign) a slouží (rss.pooh.cz), udržuje dlouhodobou návštěvnost.
Události, které Pů generuje jednu za druhou (AntiAnno, Český lahváč), přitahují pozornost médií a vytvářejí vlny nových návštěvníků.
O těchto dvou metodách by ostatně mohl vyprávět i Petr Staníček, jehož Otevřený dopis nejprve vytáhl návštěvnost Web & CSS blogu na šestinásobek a kvalitní obsah ji od té doby drží na trojnásobku původních hodnot.
Dialog s každým, kdo je k němu ochotný, vytváří spontánní a přátelskou komunitní atmosféru. Všimněte si např. jak Pů veřejně děkuje za odkazy i webíčkům s pár desítkami návštěvníků denně.
Komunita, která je okolo Pooh.cz semknuta velmi pevně, buduje značku a posiluje věrnost návštěvníků. I zde odvádí Medvídek Pů osobně nemálo práce – zkuste se třeba pustit ve zlém do některého z obyvatel stokorcového lesa a uvidíte.
Zajímavé přitom je, že ačkoli všechny tyto jednotlivé prvky rozhodně nové nejsou, celý, z nich poskládaný Pooh.cz je osobitý unikát, který daleko široko nemá obdoby. Samozřejmě, i to se počítá.
Nenuťte mne myslet
Nenuťte mne myslet,
pravil Steve Krug a formuloval tak jedno z nejdůležitějších pravidel dobrého webdesignu. Pravidlo tak zásadní, že jím nazval i svou slavnou knihu o webdesignu a použitelnosti Don't make me think, kterou si myní můžete za 212 Kč koupit v českém překladu pod názvem Web design: Nenuťte uživatele přemýšlet!.
Diky českému nakladateli (Computer Press) jsem měl možnost číst překlad ještě před vydáním a částečně se podílet na jeho lektorování. Myslím, že se povedl a že vás nezklame.
Steve Krug na Sově
- Rozhovory s hvězdami (22.11.02)
- Hledej & pošli! (10.1.03)
Vyšetřovatel URL
URI Investigator (vyšetřovatel URL) se jmenuje jedna z novějších funkcí vyhledavače AlltheWeb. Zadáte-li jako dotaz kompletní URL (příklad se Sovou), dozvíte se název a popis stránky, její velikost, datum poslední aktualizace, kolik jiných externích stránek a jaké na URL odkazuje, kdo je majitelem domény, atd. Pokud zadáte název domény nebo adresáře, zjistíte i počet dokumentů, které zde AlltheWeb indexuje. Potěší také přímý odkaz na Wayback Machine – pamatujete si ještě, jak vypadala Sova v dubnu 2001?
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 26. 03. 2003
- Následující den: 29. 03. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní