Jde jenom o blog, na jeho psaní nemám moc času, takže to nebudu komplikovat. Na analýzu klíčových slov mi bude stačit jediný nástroj, a tím je Nástroj pro návrh klíčových slov Google AdWords. Následující pětiminutové video naznačuje, jak jsem ho použil pro získání klíčových frází pro jeden článek.
K videu je třeba dodat pár poznámek:
Příště vám ukážu, jaké všechny fráze jsem pro daný článek vybral, jak jsem je použil a jaké to přineslo výsledky.
Tento článek navazuje na Úspěšný blog - k čemu je analýza klíčových slov a je součástí seriálu Jak vybudovat úspěšný blog.
« Google uvolnil API pro tvorbu grafů | Nejnovější | Náměty na gadgety do iGůůglí soutěže »
Commenting is closed for this article.
Dobrý den,
video je velmi dobře zpracované, líbí se mi přibližování na aktuálně probíranou oblast. Zajímalo by mne, kdo si ještě ke konci povšiml vloženého komentáře choďanky. :-)
K použití frází se ptát nebudu, bude-li zmíněno v dalším článku. Spíše mne zaujala, a tuším, že to bylo Vaším cílem, zmínka o nástroji pro návrh klíčových slov od Seznamu. Můžete o něm říci více? Kdy by měl být dostupný i pro normální smrtelníky, jak se bude odlišovat od Google pomocníka apod.
A rád bych vložil otázku ještě na jednu funkci, kterou má Google, a totiž možnost získat klíčová slova pomocí Website content. Využíváte tohoto nástroje? Zdá se mi, že to je vhodné, samozřejmě alespoň pro základní přehled, pro analýzu konkurence.
— Pavel Jašek · 6276 days ago · #
[1] Díky za pochvalu. Jak jste, sakra, poznal, že to je choďanka a ne choďák? Máte ale pravdu. Říkala: “Jdi už spát, vole. Jsou čtyři ráno.”
Nástroj pro návrh klíčových slov od Seznamu je moc hezký. Hlavně jeho databáze dotazů je mnohem lepší než v AdWords. Kdy bude hotový, nevím. Zatím je to spíš prototyp než zkušební verze, ale pracuje se s ním dobře (kdyby už uměl i slova obsahující “č”, byl by skoro dokonalý). Jestli se tu zastaví Jirka Chomát, možná k němu napíše víc.
Slov z obsahu konkurenčních stránek pomocí nástroje AdWords občas zjišťuji. Spíš ale v angličtině, ve které mám přeci jen o dost menší slovní zásobu než v češtině.
— Marek Prokop · 6276 days ago · #
Presne takovyto tutorial jsem minuly tyden hledal snad 3 hodiny a pak to vzdal. Diky :)
— Dan · 6275 days ago · #
Velmi pěkné video. Sice už ten nástroj znám, ale tak často s ním nepracuji. Nyní jsi mi ukázal, jak svou práci zefektivnit.
Ještě bych měl dotaz. Pomáhá ti tento nástroj hodně, respektive chodí z těchto kw dost lidí ?
— Fondil · 6275 days ago · #
[4] Výběr vhodných slov pomáhá dost. Příště přidám konkrétní výsledky pro slova z videa. Celkovou týdenní návštěvnost Všemi osmi zveřejňuji vždy v pondělí či úterý.
— Marek Prokop · 6275 days ago · #
To video je fajn. Co mi ale v te analyze moc nefunguje, je konkurencnost slova. Priklad – slovo Photoshop – i v nastaveni na CR a v CJ zobrazuje velkou konkurencnost, pritom inzeruji tak 1-3 inzerenti (odhad), a i CPC je docela vysoke. Ma s timto nekdo nejake zkusenosti?
— Martin Keller · 6275 days ago · #
Pěkný návod, o analyzátoru už vím nějakou dobu, ale nevěděl jsem jak na to, teď jsem dostal na tento článek radu na Webtrhu. Je někde testovací verze dostupná?
— Pavel Kotala · 6271 days ago · #
Dobrý den Marku, mám trochu otázku mimo téma. Jaký program jste použil pro vytvoření video návodu? Děkuji.
— Petr · 6259 days ago · #
[8] Camtasii 5.
— Marek Prokop · 6259 days ago · #
Vynikající tip pro ty, kteří nejsou in (jako já :) ). Díky moc.
— Tonda · 6255 days ago · #