Úspěšný blog - k čemu je analýza klíčových slov

Při psaní článku musíte nejprve vědět, o čem bude. Pak musíte text poskládat z jednotlivých slov. Až napíšete hodně článků, asi je nějak vzájemně uspořádáte. Tím jsem naznačil tři hlavní úkoly, které má analýza klíčových slov. Všechny tři uplatním (nebo již uplatňuji) i při psaní blogu Všemi osmi.

  • Analýzou klíčových slov objevím témata, o kterých bych měl psát, protože je lidé hledají. Vůbec nejlepší jsou taková témata, na která se ptá hodně lidí, ale jen málo z nich nachází ideální odpovědi.
  • Př psaní mi analýza klíčových slov pomůže rozhodnout, jaká slova použít v textu článku, titulku, URL a textu či kontextu zpětných odkazů. Při budování zpětných odkazů pak stejnými slovy zkusím najít stránky, ze kterých bych rád získal na daný článek odkaz.
  • Tematický záběr Všemi osmi není moc široký, takže časem se určitě budou slova více článků shodovat. Takové články bych měl nějak sdružit (štítkem, do sekce, shrnujícím článkem apod.) a na základě analýzy klíčových slov společně pojmenovat a popsat.

Příště vám ukážu nástroje, kterými analýzu klíčových slov dělám, a na konkrétních příkladech předvedu, jak ji dělám. Už teď vám ale řeknu, že analýza klíčových slov vlastně žádnou analýzou klíčových slov není. Ve skutečnosti se jedná o analýzu uživatelských dotazů ve vyhledavačích. Příčiny zavádějícího termínu jsou historické, stejně jako u termínu SEO, který taky neznamená optimalizaci pro vyhledavače.

, 25. 11. 2007 16:59, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Presne o analýze kľúčových slov
    som nedávno písal.

    Veľmi ma zaujíma ako o tom napíše uznávaný SEO odborník. Už sa teším.

    Martin Vasko · 3233 days ago · #

  2. Taky jsem docela zvědavý jaké nástroje a hlavně jak používáte ;-) Zejména se těším na to jak z frází, na které se ptá hodně lidí, umíte najít téma na které vyhledávače “nenachází ideální odpovědi” – ideálně nějak poloautomatizovaně.

    TonyK · 3233 days ago · #

  3. Takže nakonec má větu “optimalizace pro vyhledávače” na svědomí guru českého seo? Mno každopádně dnes už je to tak zavedené, že stavět se proti proudu nemá smysl a tak i analýza klíčových slov zapadá do nabídky seo(istů). Jsem zvědav které nástroje na nás vytáhneš?

    Ivo T. · 3233 days ago · #

  4. Taky jsem zvědav. Donedávna jsem tento seriál nesledoval, ale musím říct, že je super a má co nabídnout i zavedeným blogům. Díky za něj.

    Jiří Tvrdek · 3232 days ago · #

  5. Marku, napíš potom aj o tom, ako sa analýza nedělá. Tieto rôzne články “how-to” číta mnoho “junior SEO” a je potom ťažké vysvetľovať, že nejaká optimalizácia alebo ako to nazveme, nie je o následnom spočítaní hustoty kľúčových slov do titulku, url apod.

    Hovorím z praxe. Pred pár dňami som tu u klienta mal práve takéhoto SEO juniora, teda jeho dodávateľ stránok takéhoto SEO “mal”, klient ale pre 100% istotu konzultuje s nami. Klientovi veľmi dôrazne “doporučil” nasekať kľúčové slová (aj tie pochybne vybrané) do titulku, URL a popiskov a pritom vyškrtal všetky “nekľúčové slová”, hoci výsledok bol potom vhodný len na čítanie pre Googlebota. Na faktor človeka zabudol.

    Mnohí ľudia navyše stále nechápu, že kľúčové slová sú len pomôckou pre tvorbu textov, nie alfou-omegou pre text. Lebo … po Googlebotovi tie texty budú čítať nakoniec ľudia nie analyzátor hustoty kľúčových slov :)

    Takže, keď píšeš tento prínosný seriál, tak to tam prípadne nejak “zdôrazni” ;)

    Anton Piták · 3232 days ago · #

  6. Přesně o tomto plánuji v blízké době psát, doufám že ti to Marku nebude vadit. Rozhodně si myslím, že je to důležité téma, kvůli návštěvnosti, a jsem zvědavý na ty nástroje.
    2 Antonín Piták: Jo souhlasím, mnoho takových těch rádoby zkušených Seařů(i když mezi ně patřím), píšou hlavně z klíčových slov. Někdy s to pak nedá číst. Pak z toho může vylézt takové MFA jak je web-jaknato-adresu jsem už bohužel nenašel, možná už je penalizovali .
    Já když tvořím článek, prvně ho napíšu, tak jak to myslím, pak zkontroluju, přidám/vyměním klíčová slova a pak to teprve pustím do světa. Myslím, že to pak pro čtenáře není tak strašné.

    Fondil · 3232 days ago · #

  7. Reakce na poslední část článku. Všichni nemohou prodávat jablka, resp. mohou, ale konkurence vzroste. Proto je tento postup naprosto logický. Objevit, vytvořit fenomén (a tím poptávku) a nazvat jej např “SEO/optimalizace pro vyhledávače” (což není téměř nic jiného než správně navržené a správně vztvořené stránky) – to vše vztaženo k aktualním poznatkům k tomuto byznysu k danému času. ...následně všichni začnou dělat SEO=prodávat stejná jablka. Co poté? Stát se opět inovátorem a přicházet s něčím novým (např. web2.0! / hrušky jsou lepší), stát se specialistou na část problematiky (máme nejlepší největší nej ..jablka / SEO děláme nejlépe).

    Proto je tak úžasné nechat se inspirovat a ještě lépe stávat se inspirací.

    Proto jen houšť takovým to článkům, které šíří informace a nenechávají si je jen pro sebe. (tím rozvíjí i sami sebe)
    Dík sovo v síti
    tvůj čtenář T.V

    Tomáš Valder · 3231 days ago · #

  8. Marku, moc rad bych precetl, zda mas nejaky celkovy plan vyvoje blogu. Myslim, co se tyce navstevnosti, pripadne i financi. Edicni plan je jasny, ale zda si rikas, napr. “za 6 mesicu chci mit navstevnost” 1000 UIP denne nebo “za 6 mesicu – 10000,- Kc mesicne”. Pak zpetna analyza a korekce planu. Anebo vse probiha bez zadneho planu, jak to vyjde a cim vice tim lepe?

    Pokud plan existuje zajimave jsou metody jeho tvorby. Pripadne korelace mezi edicnim planem a zpusoby zpetne analyzy.

    Doufam, ze nepokladam otazky prilis “na telo”

    Nishkam · 3230 days ago · #

  9. [8] Nishkame, to jsou velmi dobré otázky. Odpověď ale není tak jednoduchá.

    Na začátku projektu nemám moc rád konkrétní kvantitativní cíle, protože k jejich stanovení bych potřeboval solidní průzkum poptávky a ten by byl drahý. Spustit web a koukat, co to dělá, je obvykle levnější.

    Před rokem jsem spouštěl web o Korsice a nějaké číselné představy o návštěvnosti jsem měl. Pak jsem byl nervózní, že se ani zdaleka nenaplňují. Mezitím jsem se o tématu dozvídal víc a víc a mj. už dokážu velikost cílové skupiny toho webu odhadnout mnohem přesněji. Najednou vidím, že jsem pokryl poptávku skoro celou — že většina z těch, kterým je web určen, ho navštívili.

    S tím, že je ta poptávka menší, než jsem čekal, nic nenadělám. Stačí, aby nějaké nízkonákladové aerolinky zavedly nový spoj na Korsiku z Londýna, a rázem mi stoupne návštěvnost třeba na trojnásobek. Stejně tak ale může klesnout, pokud se tam přestane létat třeba z Bruselu.

    Mnohem důležitější proto pro mne jsou ohlasy čtenářů — to, že web chválí, že i Francouzi, kteří mají obrovské množství zdrojů o Korsice ve své mateřštině, ho považují pro některá temata za nejlepší, přestože ho musí louskat anglicky. Přímé finanční přínosy jsou malé, ale kdybych mezi ně započítal i to, že už mám asi 10 pozvání na ubytování na Korsice zdarma od vděčných Korsičanů, tak už by to tak špatné nebylo.

    Se Všemi osmi bych to chtěl dělat podobně. Když ten web bude dobrý a pomůže hodně lidem, část těch lidí zase nějak pomůže mně. Možná to budou inzerenti, možná zadavatelé nějakých zakázek, možná zájemci o školení nebo knížku, možná výrobci nějakého softwaru, kteří mi dají bezplatně licenci apod. Na tom už tam moc nezáleží. Teď řeším jen to, jak být nejlepší a opravdu těm lidem pomoci.

    Marek Prokop · 3229 days ago · #

Commenting is closed for this article.