Jak vybudovat úspěšný blog - úvod

Moc se mi líbí nápad Petry Větrovské postupně vytvářet PPC kampaň a podrobně vysvětlovat čtenářům Větrovky celý postup. Petra umí PPC dobře a navíc skvěle píše, takže i provedení je výborné. Několik dní poté, co začal Petřin seriál vycházet, jsem se užíral závistí, ale pak mne napadlo něco podobného. Stejným způsobem, jako Petra předvádí tvorbu PPC kampaně, se pokusím ukázat, jak vybudovat úspěšný blog.

Začnu úplně od nuly, tedy uvažováním o cílech blogu, vhodných tématech a cílových skupinách. Poté se dostanu k tomu, jak blog tvořit, jak ho propagovat a jak na něm případně i vydělat. O tom všem budu nejenom psát do Sovy, ale budu to opravdu i dělat, takže budete moci posoudit skutečné výsledky.

Jestli vydržím a podaří se mi s blogem uspět, vznikne ucelený návod, který snad pomůže nejen bloggerům, ale i vám, kteří máte na starost tvorbu obsahu, SEO a link building. Něco z těchto disciplín se snad ale naučíte i v případě, že svůj konečný cíl — úspěšný blog — nesplním.

Tento úvod uzavřu třemi zásadami, kterých bych se chtěl v celém projektu držet:

  • Aby byl postupně vznikající návod použitelný pro co nejvíce lidí, “zapomenu” na vše, co vím o HTML, webových technologiích a podobném haraburdí. Odteď jsem jen zkušený uživatel internetu, který umí psát, má vizi, je schopen se něčemu jednoduššímu naučit za pochodu, ale tvořit weby po technické stránce zatím vůbec neumí.
  • Abych se přiblížil podmínkám začínajícího bloggera ještě věrněji, omezím synergii s mými dalšími aktivitami na minimum. Nebudu novému blogu uměle pomáhat ve vyhledavačích přímými odkazy ze Sovy nebo z jiných mých webů a o totéž chci požádat i vás — až se adresu blogu dozvíte, neodkazujte na něj jen proto, že o něm píšu tento seriál.
  • Nechci a ani nemůžu věnovat blogu příliš mnoho času. První dva-tři měsíce maximálně čtyři hodin týdně, později nejvýše dvě. Na jednu stranu je to málo a opravdu špičkové výsledky by vyžadovaly mnohem vyšší nasazení, na druhou stranu je to hodně — skoro 130 hodin první rok. To znamená, že kdybych blog psal jako soukromá osoba, padla by na něj skoro celá moje dovolená.

Další díly seriálu Jak vybudovat úspěšný blog:

  1. Úvod (právě čtete)
  2. První úvaha o cílech
  3. První úvaha o tématu
  4. Upřesnění tématu
  5. Založení blogu
  6. Proč bylo přemýšlení o tématu důležité
  7. Palubní deník
  8. Pro koho píšu
, 12. 10. 2007 21:48, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Hele, proč budete psát o něčem, čemu nerozumíte a o čem již bylo psáno? Existuje přímo na to adrea http://www.uspesnyblog.info/, kde o tom aspon pise nekdo, kdo ma uspesny blog, a ne takova nula, jako vy.

    — Raník · 6210 days ago · #

  2. [1] Díky za podnětný komentář a za odkaz na úspěšný blog. Rád se z něj poučím. Seriál chci psát proto, abych si vyzkoušel, co taková nula dokáže. Snad to zvládnu tak, aby vás to, Raníku, co nejméně obtěžovalo.

    Marek Prokop · 6210 days ago · #

  3. [1] Ach ta internetová anonymita, že…

    Marku, myslím, že skutečně úspěšný blog potřebuje dvě věci – spoustu času a trochu talentu. A nebo OPRAVDU ÚŽASNÝ nápad.

    Nevím, jestli to vnímáš stejně, ale za poslední dobu (co na Sovu píšeš méně) bych ji zrovna “úspěšným blogem” nenazval. Poslední dobou spíš IMO těží z postavení, které si vydobyla ve “zlatých” časech… V časech, kdy vyšel článek, dva týdně a byli to články o aktuálních tématech. Nechci snad říct, že poseldní články byli o ničem, ale doba kdy sem čekal na každý další post je ta tam :(

    Ale zdá se, že by se to mohlo nyní změnit. Jsem zvědav, jestli přineseš nějaké nové, podnětné myšlenky. Budu se těšit na druhý díl.

    Tomáš Fejfar · 6210 days ago · #

  4. [3] “skutečně úspěšný blog potřebuje dvě věci – spoustu času a trochu talentu. A nebo OPRAVDU ÚŽASNÝ nápad.”

    To si právě, Tomáši, nemyslím. Věřím, že stále ještě jde vybudovat úspěšný blog s relativně průměrnými schopnostmi a nasazením. Můj experiment ukáže, zda se mýlím.

    S tvým hodnocením současné Sovy samozřejmě souhlasím.

    Marek Prokop · 6210 days ago · #

  5. Ahoj Marku, potěšil jsi mně. Blog Větrovky hltám očima a její RSS refreshuji každých pět minut, tak jsem nedočkav dalších pokračování. Těším se na slibovaný seriál. Za sebe ti mohu přislíbit, že podobně jako ostatní, zapomenu při jeho komentování co umím a rád si uvědomím co všechno umím jen napůl, nebo vůbec. Děkuji Marku Sovo.

    Jirka Ch · 6210 days ago · #

  6. Chytám se hozené rukavice a budu se snažit na svém blogu “kopírovat” tvé rady z následujících článků a uvidíme ;)

    Tomáš Fejfar · 6210 days ago · #

  7. Myslim, ze uspesny blog nepotrebuje uzasny napad a spoustu casu. Rekl bych, ze spis trochu zapalu pro tema, schopnost alespon trochu dobre psat a duslednost.

    Pachollini · 6210 days ago · #

  8. Doufám, že to “zapomenu na vše, co vím o HTML, webových technologiích a podobném haraburdí” neznamená, že nebudeš využívat co víš o seo, marketingu a tudíž se o tom nepodělíš s námi.

    Jinak s podobnými komentáři [1] si vůbec nelam hlavu. To jsou právě ty potrefené husy :)

    Ivo Toman · 6210 days ago · #

  9. Jinak původní plán jak podobné věci průběžně popisovat a podělit se s nimi u čtenářů má Johnův blog – Podnikání v USA což mimochodem vřele všem doporučuji.

    Ivo Toman · 6210 days ago · #

  10. [8] Ivo, psát na Sovu budu o všem, co znám. Při budování blogu ale všechno z toho nepoužiju. Zaměřím se hlavně na práci s obsahem a na link building. Technické faktory SEO chci naopak hodně potlačit. Jednak proto, že je normální člověk zpočátku neumí, a jednak proto, že je nepovažuji za příliš důležité.

    Marek Prokop · 6210 days ago · #

  11. Nedá mi to a musím se zeptat naněco, co mi asi uniklo: CO je v tomto případě míněno slovem “úspěšný”? Vysoká návštěvnost? Vysoký Pagerank? Vysoký zisk z prodeje reklamy? Hodně zpětných odkazů? “Dobrý pocit” autora? Připadá mi, že zrovna kritéria “úspěšnosti” jsou velmi, velmi subjektivní, tak se ptám, co bude úspěchem pro tento pokusný blog? Jaká jsou “kritéria úspěšnosti” v tomto konkrétním případě?

    (Tedy pardon že se ptám na něco, co je ještě před tím “začátkem od nuly”. Možná už někde byla definice “úspěšného blogu” publikována, v tom případě se omlouvám, asi jsem chyběl, tak bych prosil o zopakování... Děkuji)

    Martin Malý · 6209 days ago · #

  12. [11] Úspěšnost nelze v bodě nula konkretizovat. Po tomto nultém dílu vyjde díl první, který se zabývá cíli blogu a teprve od nich jde definice úspěšnosti odvinout. Úspěšný = plnící vytyčené cíle.

    Marek Prokop · 6209 days ago · #

  13. Tak pres všechnu kritiku a nejasnosti to zni jako dobrej expediment kterej snad přinese nějaké výsledky a následně malou pomoc pro začínající blogy, takže rád budu tento expediment sledovat ;)

    EDDY · 6209 days ago · #

  14. [12] Děkuji za odpověď a budu se tedy těšit na další díl…

    Martin Malý · 6208 days ago · #

Commenting is closed for this article.