Jak na úspěšný blog - analýza návštěvnosti

Bez měření není velení. Tato parafráze oblíbené vojenské poučky dobře vystihuje to, že cílem analýzy návštěvnosti je řízení rozvoje webu. Správně zvolená čísla pomáhají odhalovat chyby a rezervy obsahu, designu, technického řešení i marketingu. Reakcí na čísla jde pak projekt posouvat dál.

Vybrat správná čísla pro konkrétní projekt ovšem není snadné. Ode dneška můžete sledovat, jak s analýzou návštěvnosti bojuji v projektu Všemi osmi. Zveřejnil jsem výkaz návštěvnosti, který budu jednou týdně aktualizovat. Zatím obsahuje jen tabulku Vstup, do které přenáším údaje z Google Analytics, a list Struktura návštěvnosti. Ten v tabulce a grafu zobrazuje členění návštěv podle zdroje:

  • Obecné hledání - návštěvy z vyhledavačů s výjimkou hledání názvu webu. Vývoj tohoto čísla ukáže, jak se daří SEO.
  • Hledání názvu - návštěvy z vyhledavačů přes dotazy všemi osmi, vsemi osmi a vsemiosmi. Odráží známost značky.
  • Odkazy - návštěvy přes odkazy na jiných webech s výjimkou známých RSS agregátorů. Naznačí, jak se daří link building.
  • RSS agregace - návštěvy z webových RSS agregátorů, jak veřejných (např. Weblogy.cz), tak personalizovaných (home page Googlu, Seznamu, Netvibes apod.). Bude ukazovat změny počtu a míry zájmu pravidelných čtenářů.
  • Přímý přístup - návštěvy bez referrera. Zde se schovávají desktopové RSS čtečky a word of mouth (šuškanda).

Později přidám několik dalších ukazatelů a grafů, které mi pomohou hlavně v SEO a budování zpětných odkazů. Pokusím se též najít vhodné metody pro měření konverzního poměru a tzv. visitor engagement neboli míry zaujetí návštěvníků.

, 29. 10. 2007 12:34, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Přesně nějak takto to dělám na svém blogu, pomocí nástroje Webalizer, který je na ic.cz ke každému webu.
    Rozhodně je to dobrá věc,která mi pomůže zjistit pro co víc optimalizovat, které výměny odkazů se mám držet, odkud naopak návštěvníci nechodí atd.

    Fondil · 6202 days ago · #

  2. Myslím, že za odpověd na otázku “Jak moc se ti daří dělat populární blog?” (zatím) slouží výsledky “Obecné hledání” a “Odkazy”. Protože ostatní jsou (alespoň prozatím) dost zkreslené např. přítomností ve Weblozích a nebo reklamou tady na sově. Ale i tak to není vůbec špatné. Plánuješ zveřejnit Reffering Sites?

    Tomáš Fejfar · 6202 days ago · #

  3. RSS agregace jsou aktuálně jenom Weblogy, nebo už je tam něco dalšího? Že můžou být weblogy slušný zdroj návštěvnosti jsem předpokládal, ale na blogu typu Všemi osmi mi to připadá opravdu hodně.

    TonyK · 6202 days ago · #

  4. [2] Všechny odkazující weby asi zveřejňovat nebudu, protože nevím jak. Ty zajímavé občas ano.

    [3] Položka RSS agregace má za poslední dva týdny tuto skladbu:

    weblogy.cz – 61.84%
    google.com – 24.35%
    seznam.cz – 8.95%
    netvibes.com – 1.41%
    google.cz – 0.65%
    bloglines.com – 0.47%

    Skoro celý zbytek jsou gmodules.com, tedy iGoogle. Weblogy.cz jsou v absolutních číslech dost slabé. Z dva týdny 1050 návštěv, což je v průměru 150 návštěv na jeden vydaný článek.

    Marek Prokop · 6202 days ago · #

Commenting is closed for this article.