Bez měření není velení. Tato parafráze oblíbené vojenské poučky dobře vystihuje to, že cílem analýzy návštěvnosti je řízení rozvoje webu. Správně zvolená čísla pomáhají odhalovat chyby a rezervy obsahu, designu, technického řešení i marketingu. Reakcí na čísla jde pak projekt posouvat dál.
Vybrat správná čísla pro konkrétní projekt ovšem není snadné. Ode dneška můžete sledovat, jak s analýzou návštěvnosti bojuji v projektu Všemi osmi. Zveřejnil jsem výkaz návštěvnosti, který budu jednou týdně aktualizovat. Zatím obsahuje jen tabulku Vstup, do které přenáším údaje z Google Analytics, a list Struktura návštěvnosti. Ten v tabulce a grafu zobrazuje členění návštěv podle zdroje:
Později přidám několik dalších ukazatelů a grafů, které mi pomohou hlavně v SEO a budování zpětných odkazů. Pokusím se též najít vhodné metody pro měření konverzního poměru a tzv. visitor engagement neboli míry zaujetí návštěvníků.
« Jak na úspěšný blog - ediční plán | Nejnovější | Úspěšný blog - jak vymyslet název »
Commenting is closed for this article.
Přesně nějak takto to dělám na svém blogu, pomocí nástroje Webalizer, který je na ic.cz ke každému webu.
Rozhodně je to dobrá věc,která mi pomůže zjistit pro co víc optimalizovat, které výměny odkazů se mám držet, odkud naopak návštěvníci nechodí atd.
— Fondil · 6285 days ago · #
Myslím, že za odpověd na otázku “Jak moc se ti daří dělat populární blog?” (zatím) slouží výsledky “Obecné hledání” a “Odkazy”. Protože ostatní jsou (alespoň prozatím) dost zkreslené např. přítomností ve Weblozích a nebo reklamou tady na sově. Ale i tak to není vůbec špatné. Plánuješ zveřejnit Reffering Sites?
— Tomáš Fejfar · 6285 days ago · #
RSS agregace jsou aktuálně jenom Weblogy, nebo už je tam něco dalšího? Že můžou být weblogy slušný zdroj návštěvnosti jsem předpokládal, ale na blogu typu Všemi osmi mi to připadá opravdu hodně.
— TonyK · 6285 days ago · #
[2] Všechny odkazující weby asi zveřejňovat nebudu, protože nevím jak. Ty zajímavé občas ano.
[3] Položka RSS agregace má za poslední dva týdny tuto skladbu:
weblogy.cz – 61.84%
google.com – 24.35%
seznam.cz – 8.95%
netvibes.com – 1.41%
google.cz – 0.65%
bloglines.com – 0.47%
Skoro celý zbytek jsou gmodules.com, tedy iGoogle. Weblogy.cz jsou v absolutních číslech dost slabé. Z dva týdny 1050 návštěv, což je v průměru 150 návštěv na jeden vydaný článek.
— Marek Prokop · 6285 days ago · #