Weblog pro webmastery a webdesignéry
06. 08. 2003
123 kroků ke špatnému webu
Petr Staníček dnes začal vydávat online knihu nazvanou 123 kroků ke špatnému webu: Jak prodělávat na Internetu. Čtenáři tak mají přístup k textu nejenom zdarma, ale mohou též sledovat (a možná svými komentáři a podněty i trochu ovlivňovat), jak se rodí. Není to tak dávno, kdy podobný postup zvolil Dan Gillmore (viz Spisovatelé mění psací stroje za weblogy, Sova v síti, 21.4.03).
Úvod a první kapitoly Petrovy knihy vypadají báječně. Jediné, co mi vadí, je, že autor pokrytecky nedodržuje svá vlastní doporučení. Ostatním radí, jak přijít o peníze a sám o ně, lišák jeden, asi přijít nechce. V kapitole druhé totiž píše:
Především se snažte, aby nebyl účel vašeho webu patrný hned na první pohled. Z úvodní strany odstraňte všechny zmínky o zaměření vaší firmy, jejím sortimentu a jakékoli kontakty. Když už to na webu má být, tak někde pěkně hluboko.
Sám ovšem na hned titulní stránce knihy zcela v rozporu s citovaným pravidlem halasně odhaluje karty:
Tato online kniha popisuje často používané, spolehlivé a v praxi ověřené kroky k výrobě špatných webů, které jejich majitelům budou zaručeně prodělávat hromady peněz.
Je XHTML jen technická masturbace?
Don Park odstartoval svým příspěvkem XHTML: Technical Masturbation (Don Park's Daily Habit, 31.7.03) zase jednu debatu o tom, zda má smysl přecházet z HTML na XHTML. Parkovo stanovisko je dostatečně zřejmé již z titulku jeho článku, dokresleme si ho však ještě krátkým citátem:
Považuji XHTML za obrázek, u kterého geekové masturbují. Jsem také geek a XHTML je natolik sexy, že po něm pošilhávám také. Neočekávm ale, že mi bude vařit večeře nebo vychovávat děti. Je to jen taková bokovka.
S Parkem polemizuje Simon Willison v příspěvku XHTML for future-proof content (Simon Willison's Weblog, 3.8.03). Další komentáře via Technorati.
Ohlasy a souvislosti k tomuto příspěvku
Daniel Peder: Je XHTML opravdu zbytecnost? (vana, 7.8.03)
Dušan Janovský: XHTML je zbytečnost (Yuhůův weblog o webu, 6.8.03)
Atlas inovoval vyhledávání
Atlas od včerejška integruje ve výchozích výsledcích hledání databázi vyhledavače Jyxo s obsahem katalogu Atlasu. Relevance výsledků by tak měla předčit samotný katalog i samotný fulltext. Atlas sice používal Jyxo již dříve, ale podobně jako jiné české portály dosud ve výchozích výsledcích hledání upřednostňoval svůj vlastní katalog.
Co z této změny vyplývá pro optimalizaci pro vyhledavače a propagaci stránek? Zástupce Atlasu Jiří Lahvička k tomu dnes do konference SEO@nawebu.cz napsal (jazykově upraveno):
Pro SEO to znamená, že dobrá pozice v Jyxu by měla přinést daleko více příchozích z Atlasu, hlavně u slov/frází, které mají málo výskytů v katalogu, takže výsledkem je málo ovlivněný fulltext. Pokud optimalizujete konkrétní web/stránku pro konkrétní slovo/frázi, prospěje mu, pokud bude souběžně registrován v katalogu Atlasu s daným klíčovým slovem/frází v titulku a/nebo v popisku.
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 05. 08. 2003
- Následující den: 07. 08. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní