URL jednotlivých článků jsou docela důležitá. Jednak jde vypozorovat přímý vliv klíčových slov v URL na řazení výsledků ve vyhledavačích a jednak URL působí i na uživatele. Působení na uživatele mi připadá důležitější, protože funguje dlouhodobě stejným a vcelku pochopitelným způsobem. Vliv na řazení výsledků hledání je naproti tomu v různých vyhledavačích různý a jeho váha se mění v čase.
Z pohledu vyhledavačů je asi nejlepší, když URL vypadá staticky (nemá parametry), obsahuje několik relevantních klíčových slov, co nejméně bezcenných slov a zároveň je co nejkratší. Jednotlivá slova musí být nějak oddělena, nejlépe pomlčkami, lomítky nebo tečkami, i když Seznam a Google rozumí i podtržítkům.
Z pohledu uživatele by mělo být URL především:
Blogger tato pravidla vesměs dodržuje. Problém je, že URL generuje automaticky z titulku článku, mechanicky ho zkrátí a navíc kazí české znaky. O problému s češtinou jsem věděl a řeším ho tak, že nejprve napíšu titulek bez diakritiky a po vydání článku ho opravím. Zkracování jsem si nejprve nevšiml, takže mi vznikla ošklivá URL jako google-uvedl-aplikaci-pro-online.html. Teď už si na to dávám při psaní titulků pozor.
« Úspěšný blog - proč Blogger a Blogspot | Nejnovější | Úspěšný blog - k čemu je analýza klíčových slov »
Commenting is closed for this article.
> navíc kazí české znaky
české znaky nekazí, vynechává je
— tz · 6333 days ago · #
Rozhodně se vším souhlasím. Nikdo nemá rád adresy přes půl řádku(a někdy i mnohem víc), ve kterých nejde poznat absolutně nic.
Stejně jako ty využívám pomlček a snažím se do url vložit i nějaké to slovo pro vyhledávače. Zatím ale nepozoruji výsledky, jelikož je můj blog nový.
— Fondil · 6333 days ago · #