Digital divide internetové reklamy

Steffen Ehrhardt, evropský produktový specialista Googlu, řekl včera na své přednášce v Praze zajímavou věc. Volně cituji zpaměti:

You Tube je nesmírně populární, inzerenti to vědí a často ptají: “Chtěli bychom mít na You Tube své video. Jak to máme udělat? Kolik to stojí?” Odpověď je přitom jednoduchá: “Prostě ho tam nahrajte, je to zadarmo.”

Sám se často setkávám s inzerenty, které by šlo pomocí výše uvedeného citátu rozdělit do tří skupin:

  1. První vůbec nepochopí, proč ho cituji. Vždyť je přeci jasné, že si na You Tube může kdokoli cokoli nahrát.
  2. Druzí si řeknou: “Aha, dobrý nápad, můžeme si dát na You Tube zdarma video.”
  3. Třetí ani po dočtení tohoto článku nebudou chápat, o co vlastně jde.

Těch prvních je překvapivě málo, těch třetích překvapivě hodně.

, 30. 11. 2007 14:37, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Jenže ono nahrát někam video a nahrát ho tam tak, aby “bylo vidět” je zásadní rozdíl a inzerenti chtějí samozřejmě to druhé. V téhle souvislosti doporučuju tohle

    Prostě otázkou je, jestli spíš nepochopení není na straně IT, kterému není z nepřesného zadaní jasné, co vlastně byznys chce ;)

    Nogard · 3974 days ago · #

  2. Naprosto souhlasim s Nogardem.

    Prijde mi, ze se ten chlapik z Googlu tim citatem trochu shazuje – to jeho “Prostě ho tam nahrajte, je to zadarmo” neni odpoved, ale cast odpovedi. Druha cast zni “... a pak si zaplatte [zde muze byt doplnena pasaz vychvalujici efektivitu Googlich reklamnich systemu] za zviditelneni”.

    Tech “tretich” je hodne, ale urcite ne prekvapive.

    Koles · 3973 days ago · #

  3. [1] Nogarde, ano, samozřejmě nestačí nahrát jakékoli video a pak už nic nedělat. To ovšem platí o jakékoli marketingové aktivitě, takže jsem nepovažoval za nutné to speciálně pro tento případ zdůrazňovat. Steffen to ve skutečnosti rozvinul podrobněji, ukazoval příklady úspěšných videí apod.

    [2] Kolesi, viz má odpověď Nogardovi. Máte pravdu, že to není celá odpověď. Ve zjednodušeném podání ovšem lépe vynikne podstata problému, který reálně existuje (opravdu — setkávám se s ním sám velmi často).

    Pokud jde o placenou reklamu, Steffen na přednášce všechny možnosti uvedl a popsal. Zařadil je však až za klasická, uživatelská, neplacená videa — dle mého názoru naprosto správně.

    A ještě jedna poznámka k Nogardovu “co vlastně byznys chce” — ono často nejde o to, co chce byznys, ale co chtějí reklamní agentury (ostatně pro ně ta přednáška byla určena), a reklamní agentury velmi často chtějí jen utratit rozpočet tím nejjednodušším možným způsobem bez ohledu (nebo jen s malým ohledem) na výsledek. Proto se také často řadí do třetí skupiny, nikoli z neznalosti či nedostatku inteligence, ale jaksi plánovitě.

    Marek Prokop · 3973 days ago · #

  4. Reklamní agentury si hlavně chtějí udržet platícího klienta. Každá agentura si klienta na začátku ohodnotí a pak se snaží úměrně tomu do které ze tří výše uvedených skupin patří. Pokud klient disponuje korporátními prostředky a je mu defacto jedno jak je utratí, tak ani agentura nevyvíjí nějakou zvýšenou aktivitu a celé snažení “plánovitě” směřuje k co nejjednoduššímu utracení rozpočtu. Oproti tomu pokud se jedná o aktivního klienta, který ví co chce, tak ani kreativita agentury nemusí skončit po podpisu objednávky a dojde i na You Tube video zdarma.

    TonyK · 3972 days ago · #

Commenting is closed for this article.