Steffen Ehrhardt, evropský produktový specialista Googlu, řekl včera na své přednášce v Praze zajímavou věc. Volně cituji zpaměti:
You Tube je nesmírně populární, inzerenti to vědí a často ptají: “Chtěli bychom mít na You Tube své video. Jak to máme udělat? Kolik to stojí?” Odpověď je přitom jednoduchá: “Prostě ho tam nahrajte, je to zadarmo.”
Sám se často setkávám s inzerenty, které by šlo pomocí výše uvedeného citátu rozdělit do tří skupin:
Těch prvních je překvapivě málo, těch třetích překvapivě hodně.
« Úspěšný blog - k čemu je analýza klíčových slov | Nejnovější | Půl kila nofollow, prosím, balit ho nemusíte »
Commenting is closed for this article.
Jenže ono nahrát někam video a nahrát ho tam tak, aby “bylo vidět” je zásadní rozdíl a inzerenti chtějí samozřejmě to druhé. V téhle souvislosti doporučuju tohle
Prostě otázkou je, jestli spíš nepochopení není na straně IT, kterému není z nepřesného zadaní jasné, co vlastně byznys chce ;)
— Nogard · 6136 days ago · #
Naprosto souhlasim s Nogardem.
Prijde mi, ze se ten chlapik z Googlu tim citatem trochu shazuje – to jeho “Prostě ho tam nahrajte, je to zadarmo” neni odpoved, ale cast odpovedi. Druha cast zni “... a pak si zaplatte [zde muze byt doplnena pasaz vychvalujici efektivitu Googlich reklamnich systemu] za zviditelneni”.
Tech “tretich” je hodne, ale urcite ne prekvapive.
— Koles · 6135 days ago · #
[1] Nogarde, ano, samozřejmě nestačí nahrát jakékoli video a pak už nic nedělat. To ovšem platí o jakékoli marketingové aktivitě, takže jsem nepovažoval za nutné to speciálně pro tento případ zdůrazňovat. Steffen to ve skutečnosti rozvinul podrobněji, ukazoval příklady úspěšných videí apod.
[2] Kolesi, viz má odpověď Nogardovi. Máte pravdu, že to není celá odpověď. Ve zjednodušeném podání ovšem lépe vynikne podstata problému, který reálně existuje (opravdu — setkávám se s ním sám velmi často).
Pokud jde o placenou reklamu, Steffen na přednášce všechny možnosti uvedl a popsal. Zařadil je však až za klasická, uživatelská, neplacená videa — dle mého názoru naprosto správně.
A ještě jedna poznámka k Nogardovu “co vlastně byznys chce” — ono často nejde o to, co chce byznys, ale co chtějí reklamní agentury (ostatně pro ně ta přednáška byla určena), a reklamní agentury velmi často chtějí jen utratit rozpočet tím nejjednodušším možným způsobem bez ohledu (nebo jen s malým ohledem) na výsledek. Proto se také často řadí do třetí skupiny, nikoli z neznalosti či nedostatku inteligence, ale jaksi plánovitě.
— Marek Prokop · 6135 days ago · #
Reklamní agentury si hlavně chtějí udržet platícího klienta. Každá agentura si klienta na začátku ohodnotí a pak se snaží úměrně tomu do které ze tří výše uvedených skupin patří. Pokud klient disponuje korporátními prostředky a je mu defacto jedno jak je utratí, tak ani agentura nevyvíjí nějakou zvýšenou aktivitu a celé snažení “plánovitě” směřuje k co nejjednoduššímu utracení rozpočtu. Oproti tomu pokud se jedná o aktivního klienta, který ví co chce, tak ani kreativita agentury nemusí skončit po podpisu objednávky a dojde i na You Tube video zdarma.
— TonyK · 6134 days ago · #