Konec vlády jednoho vyhledavače
20. 02. 2004

V uplynulých dvou dnech přikročil portál Yahoo! k dlouho připravované výměně fulltextového vyhledávacího stroje a dosavadní Google nahradil vlastní technologií. Zmizela tak poněkud paradoxní situace, kdy Yahoo! používalo konkurenční produkt, ačkoli vlastní hned tři vyhledavače (Inktomi, AlltheWeb a Altavista) a poskytuje jejich služby i jiným portálům (např. Inktomi na MSN).
Podrobnější informace naleznete v článku Yahoo dumps Google search technology (News.com, 17.2.04), novou mapu světového vyhledávání pak přináší Danny Sulivan v článku comScore Media Metrix Search Engine Ratings (Search Engine Watch, 16.2.04). Podle ní se o trh vyhledávacích strojů nyní dělí Google s Yahoo! v poměru 51 % ku 43 %, zatímco před změnou to bylo 79 % ku 15 %.
Nový poměr sil ovlivní zejména podnikatele, jejichž weby jsou na vyhledavačích závislé. Pokud dosahují dobrých výsledků v Googlu, avšak na novém Yahoo! se jim dařit nebude, mohou přijít prakticky ze dne na den až o třetinu návštěvnosti. Stránek v češtině se změna zřejmě vůbec nedotkne, protože čeští uživatelé na Yahoo! nehledají.
Souvislosti v Sově
- Google stále vládne světovému vyhledávání (21.11.03)
- Microsoft se chystá do války o vyhledávání (29.9.03)
- Yahoo! vyhledává zboží (28.9.03)
- Yahoo! se pomalu loučí s Googlem (5.10.03)
- Kde hledat vyhledavače (24.7.03)
- Hlavní světové vyhledavače (1.6.03)
- Yahoo! Search - krůček správným směrem (13.4.03)
Souvislosti jinde
- The Switch Is Official - diskuse na WebmasterWorld (18.2.04 a později)
- Yahoo! + Google via Feedster (většinou anglicky)
- Yahoo! + Google via Jyxo - články (většinou česky)
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. Yuhů: Dodatek o placených produktech
20. 02. 2004 03:22
Ještě mi přijde podstatné doplnit jednu věc. Google prodává reklamu na svém hledání systémem AdWords. Tento systém přechodem Yahoo na vlastní vyhledávání zasažený není, protože Yahoo AdWords nepřebíralo.
2. Marek Prokop: Yahoo! používá Overture
20. 02. 2004 06:57
Ano, Dušane, Yahoo! už dlouho používá pro placené odkazy PPC vyhledavač Overture, který mu patří. Totéž platí pro další vyhledavače Yahoo!, které fungují samostatně - Altavista a AlltheWeb. V placeném vyhledávání se proto síly mezi Yahoo! a Googlem vyrovnaly již dříve - oba systémy prý dodávají při podobném nastavení přibližně stejně návštěvníků. Potvrdit to osobní zkušeností však nemohu, neboť Overture nyní nepoužívám.
3. Spyros: Nove impulzy
20. 02. 2004 08:13
IHMO to je len dobre pre SEO firmy, kedze doteraz sa hlavne optimalizovalo pre Google a v Cechach este pre Jyxo, ci snad Morfeo, ale teraz je to nova vyzva. Tiez sa mi zda, ze o negoogle vyhldavacoch je malo zaujimavych informacii (Google takes all). Na zaver otazka - z coho vyvodzujete, ze Cesi nehladaju cez Yahoo? Je to nejak podlozene alebo je to len pocitova uvaha?
4. Marek Prokop: Hledají Češi na Yahoo?
20. 02. 2004 12:24
Spyrosi, Svůj názor, že Češi nehledají české stránky na Yahoo!, opírám o globální statistiky TopListu, kde v seznamu 20 nejčastějších referrerů Yahoo! vůbec nefiguruje. Není to sice dokonalé, ale lepší něco nic.