Nejprve jsem myslel, že rozhovor s Kelly Goto (Digital Web Magazine, 26. 1. 05) jen blognu do odkazů bez komentáře, jenže pak jsem se pročetl k této větě:
Jakmile je nový web spuštěn, je čas začít s redesignem.
Možná vám připadá jen jako povrchní bonmot, ale pro mne představuje téměř vše, k čemu jsem se v navrhování stránek dosud dopracoval. Čím víc toho totiž o webdesignu vím, tím víc jsem si jist, že web navrhnu napoprvé špatně. Špatně rozvrhnu jeho strukturu, vymyslím nevhodnou navigaci, zvolím nesprávná klíčová slova, špatně napíšu texty.
Konec konců, je to pochopitelné. V době prvotního návrhu webu znám jeho uživatele nejhůře, i když se o nich snažím dozvědět co nejvíce. Ty nejdůležitější informace však přijdou až s provozem. Teprve pak vidím, jak se uživatelé na webu chovají a mohu na to reagovat. Teprve pak může postupně začít vznikat dobrý web.
Pro většinu klientů je tato filosofie nestravitelná. Asi je to dobře, protože pro mne jsou klienti, kteří chtějí jen rychle uplácat nějaké stránky a pak na ně zapomenout, nestravitelní také.
« Oficiální stránky | Nejnovější | Článkový marketing »
Commenting is closed for this article.
Klienta dostanete kam je třeba a navíc má pocit, že své práci rozumíte a máte zásobu nápadů :-)
A pak je tu samotná výroba webu, která také musí počítat s možností cokoliv změnit třeba už během prvního týdne provozu webu. O tom, jakým přínosem je v tomto směru CSS, snad nemusím na Sově vůbec psát…
— dgx · 6888 days ago · #
Bohužel si někteří zákazníci myslí, že si zaplatí vytvoření stránek a v ceně jsou doživotní úpravy.
Vážně by mě zajímalo, jak to ostatní dělají s cenou, já mám vytvoření + nějaký fixní počet úprav v základní ceně a vše navíc účtuji jako vícepráce. A to byste nevěřili, jak se někteří klienti kroutí.
— Petr · 6887 days ago · #
Iteratívny prístup je pri tvorbe webu nevyhnutná vec, ale často je limitujúcim faktorom rozpočet. Vtedy by som siahol po osvedčených konceptoch – napr. na malých firemných weboch existuje nejaká zaužívaná štruktúra a označenie navigácie (Produkty / Služby, Referencie, O nás, Kontakt a pod.)
Možno dokonca už väčšina riešení použiteľných pri vytváraní stránok bola vymyslená a dali by sa úspešne znovu používať, napr. ako nejaké návrhové vzory, šablóny a pod.
— Ľuboš Kmeťko · 6887 days ago · #
Ono jak se to všechno tak zkombinuje, tak to potom udělá děsnou mazanici. :)
— tark · 6887 days ago · #
— Shaman · 6887 days ago · #
— Shaman · 6885 days ago · #