Weblog pro webmastery a webdesignéry
22. 05. 2003
(R)evoluční redesign
Radikální redesign jednou za pár let není ideální. Ti nejlepší ho proto nahrazují postupnou evolucí.
Jared Spool si všiml zajímavého jevu. Dlouhodobě nejúspěšnější weby – Amazon, eBay, Dell, Google, Yahoo a CNN – nemění svůj vzhled naráz radikálně, nýbrž po malých, sotva znatelných, o to však četnějších krůčcích. Vyvodil z toho, že plíživá evoluce je často lepší než revoluční redesign.
Tuto myšlenku rozvinul v článku The Quiet Death of the Major Re-Launch (UIE, květen 2003) a podpořil ji četnými příklady a argumenty. Mně se z nich nejvíc líbí tento:
Došli jsme k závěru, že jednotný vzhled hraje druhé housle. Na prvním místě je dokončování úkolů. Zjistili jsme, že pokud si uživatelé stěžují na nejednotnost webu, je tomu tak často proto, že mají problémy při dokončování úkolů. Na webech, na kterých dokončují své úkoly snadno, je zřejmě nazajímají ani evidentní nekonzistence a tyto weby dokonce často hodnotí jako velmi konzistentní.
Pokud má Spool pravdu, a jsem velmi nakloněn mu věřit, jsou důsledky jeho teorie nadějné. Ve srovnání s revolučním redesignem budou postupné úpravy obvykle levnější, mohou být rychleji aplikovány na nejbolavější místa, lze s nimi pružněji experimentovat a snáze měřit jejich efekt. (via WebWord)
Google. Štrůdl?
Jako hra na tichou poštu působí půvabná pohádka o zrychleném Googlu, kterou nám v konferenci seo.nawebu.cz před chvílí vyprávěl Michal Illich. Tedy, ono vlastně ani nešlo o pohádku, nýbrž o dokumentaci vzniku, šíření a důsledků jedné internetově-novinářské kachny. Poučné pro čtenáře, dvojnásob poučné pro novináře.
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 21. 05. 2003
- Následující den: 23. 05. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní