Buduj dobrý obsah...

…a Googlebot po tobě ani neštěkne.

Založit SEO na kvalitním obsahu se zdá být dobrá rada. Obsah lidi zaujme, doporučí ho dál, tím vzniknou zpětné odkazy a vyhledavače odpoví lepšími pozicemi. Nemilá pravda je, že dobrý obsah lidi zaujme málokdy a skoro nikdy natolik, aby na něj ve velkém odkazovali. To dokáže jenom obsah výjimečně dobrý, vynikající, nejlepší. Nebo mimořádně příšerný, ale ten teď nechme stranou.

Bohužel, většině autorů chybějí měřítka, soudnost a schopnosti. Nepoznají dobré od průměrného, vynikající od dobrého. I kdyby poznali, vynikající vytvořit nedokážou. A i kdyby dokázali, pak jen s úsilím, časem a prostředky, které se jim nechce obětovat.

Majiteli webu, který chce uspět ve vyhledavačích, poslouží rada „buduj dobrý obsah‟ stejně, jako rada „napiš dobrý román‟ člověku, který touží po slávě spisovatele. Dostojevský ji nepotřebuje, Frantovi Vomáčkovi nepomůže.

Co by Frantovi pomohlo? Talent, dobré vzory, píle a čas. Jenže to říkají hlasatelé instantních mouder neradi.

, 1. 11. 2012 14:37, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Já se trochu bojím, že bez odkazů je dobrý obsah jen nějaký zapadlí článek ke kterému se nikdo nedostane. Pokud je to téma alespoň trochu konkurenční tak jsou nějaké ty odkazy třeba. Takže plácat jeden dobrý článek za druhým může být fajn, ale musí mít člověk nějakou komunitu, která ten obsah doporučí dál a tak dále.

    Bez těch odkazů, pomoci a dalšího sdílení je dobrý obsah na prd, protože ho nikdo stejně nenajde.

    Carl114 · 1307 days ago · #

  2. Úplne súhlasím. Nedávno som pre klienta spravil FB appku, kde ľudia majú prehľad o priebehu súťaže a aj budúcich výhrach, proste fajn obsah a príležitosť pre ľudí vyhrať niečo, ale bez tej komunity a propagácie je dobrý obsah fakt na nič. Napríklad pri spomínanej appke bojujem ako dosiahnúť, motivovať ľudí, aby to zdieľali svojim kamarátom, hrám sa s rôznymi nadpismi a popismi pri zdieľaní stránky appky, ale to zdieľanie iným neviem dosiahnúť :/

    Michal Zuber · 1307 days ago · #

  3. Dobry den, omlouvam se ze pisu bez diakritiky, BlackBerry to moc neumi:-)

    Mám jeden dotaz. Myslete si, ze obsah (at uz dobry nebo vyjimecny) pomaha zvysovat prodej, nebo spis prodeji prekazi?

    Dekuji.

    J. Sazankov · 1307 days ago · #

  4. takže jsem ten tweet odhadl dobře. Jednoznačně souhlasím.

    Martin Kolčaba · 1307 days ago · #

  5. A pointa proč je “Buduj dobrý obsah” jedna z nejhloupějších rad?

    Radši nepsat nic, než se (alespoň) snažit o dobrý obsah?

    Dobré vzory, píle a čas se mi zdají jako poselství tohoto článku poněkud málo.

    Jonas K · 1307 days ago · #

  6. Souvisí to také s množstvím obsahu. Před 10 lety jej bylo násobně méně a ,,dobrý” obsah na linkování stačil – dneska je to maličko jinak.

    Tixik · 1307 days ago · #

  7. [3] Ta otázka mi nedává smysl. Kvalita se přeci vždy vztahuje k nějakému účelu. Má-li obsah prodávat, pak ten, který prodává, je dobrý, kdežto ten, který neprodává, není dobrý.

    [5] Jonáši, něco/někdo Vás odrazuje od toho, abyste se pokoušel o dobrý obsah?

    Marek Prokop · 1307 days ago · #

  8. Marku dá se to tedy parafrázovat jako “budujte lidem prospěšný obsah – takový, který jim bude užitečný”? Viz komentář 7. Je tak?

    Ve své vlastní praxi se snažím jednak předat taková ta “obecná doporučení” + vždy okořenit co nejvíce příklady “tohle je blbě, tohle je super, protože to má za cíl tohle a funguje to…”.

    A myslím, že to docela funguje :)

    Martin Matějka · 1307 days ago · #

  9. [7] Mne určite ne. Já jsem kodér, ne člověk placený za slova.
    Ale abych řekl pravdu, tak jsem to vyrozuměl z vašeho pojednání výše. Asi bych si ho měl přečíst po sedmé, protože mi stále uniká co chtěl autor vlastně říci. Třeba se to ale dozvím v komentářích :).

    Jonas K · 1307 days ago · #

  10. [8] Martine, vždyť to znáš. Radit se dá lecos. Jde jen o to, aby rady odpovídaly situaci a možnostem. Rada „buduj dobrý obsah‟ je natolik nekonkrétní, že prakticky nikdy nemůže odpovídat situaci, a její realizace by byla většinou tak náročná, že by neodpovídala ani možnostem.

    Naproti tomu poradit konkrétní obsahovou strategii, která situaci odpovídá a je s vysokou pravděpodobností proveditelná, je naprosto OK.

    Marek Prokop · 1307 days ago · #

  11. [9] Jonáši, já říkám jenom to, že 99,9 % lidí (bez přehánění) není schopno radu „buduj dobrý obsah‟ úspěšně realizovat. Z toho vyvozuji, že to je špatná rada. V žádném případě tím neříkám, že budování dobrého obsahu je špatné.

    Marek Prokop · 1307 days ago · #

  12. No jo, buduj dobrý obsah je taková ta rada, co člověk dostane zadarmo. A její hodnota tomu odpovídá: je to úplně správně, ale moc Ti to nepomůže.

    Matěj · 1307 days ago · #

  13. Marku jo, znám a máš pravdu, je to rada tak jako k ničemu, právě tím, jak je obecná. No a sestavit obsahovou strategii je práce na nějaký čas, tudíž už to nějakou zlatku stojí :). Budujte kvalitní obsah se dá radit zadarmo :) souhlas

    martin matejka · 1307 days ago · #

  14. Já myslím, že je rozdíl říct někomu jednu větu “buduj dobrý obsah” tečka…nebo někomu říct “buduj dobrý obsah jako jsou recenze, rady, novinky, newslettery (každý ať si doplní dále)” Proto mi ten titulek přijde trochu bulvární. :-)

    Tomáš Paulík · 1307 days ago · #

  15. [9] Jonáši, nejsem kodér, ale Vaše dekódování mi přijde logické ;-)

    Vladislav Meloš · 1306 days ago · #

  16. Ono budovat kvalitní obsah není nic jednoduchého a levného.
    Když už člověk vybuduje kvalitní obsah a někdo jej prachsprostě okopíruje na svůj vlastní web to člověku na motivaci nepřidá.

    Pavel Lasák · 1306 days ago · #

  17. [14] Tomáši, asi nerozumím. Mně to připadá skoro stejné. Jasně, „piš dobré recenze‟ je konkrétnější, a pokud je to správně zvolený typ obsahu, pravděpodobnost úspěchu se zvýší. Ale pokud příjemce té rady dobré recenze psát neumí (a drtivá většina lidí to opravdu neumí), stále to nejspíš neklapne.

    Marek Prokop · 1306 days ago · #

  18. “Buduj dobry obsah” v eshopoch stale funguje – dobry tovar, dobre fotky, dobre ceny, dodacie podmienky a odborne clanky a ludia stale radi na eshop odkazu. Trva to dlhsie ale v kombinacii s platenou reklamou je to prijemny bonus. Empiricke skusenosti.

    Igor · 1306 days ago · #

  19. Je to jako se vším, jen ti nejlepší vítězí a školní systém má za slovem “dobrý” pouze střední hodnotu výsledkové stupnice.

    Linki · 1306 days ago · #

  20. Marek Prokop: Myslím, že v počáteční fázi, kdy daný člověk nemá moc zkušeností je i rada typu dělej recenze nebo novinky radou nad zlato. Za začátku i průměrná recenze není na škodu. Potom s případným růstem se každý dostane do fáze, že to nemůže dělat sám a pokud to někdo chce dělat špičkově, musí si najmout špičkového člověka. To se ale nevylučuje s tím, že kvalitní obsah je prostě základ.

    Tomáš Paulík · 1306 days ago · #

  21. Ja ked vidim niekde, ze tvorte kvalitny obsah, to Vas dostane hore, tak som na to alergicky. Presne ako pise Marek, chce to vynimocne dobry obsah, nie len kvalitny obsah a aj ten spropagovat, taka ta utopia, ze kvalitny obsah sa spropaguje sam funguje vo vynimocnych pripadoch alebo uz na hodne znamych weboch. Takze SEO este chvilu nebude mrtve

    Matej Pilat · 1306 days ago · #

  22. [16] Keď niekto Tvoj obsah okopíruje, tak sa môžeš obrátiť na advokáta a nielen že to dotyčný bude musieť stiahnuť z webu, ešte na tom i zarobíš.
    Druhá možnosť je že uvedie zdroj a je z toho aspoň odkaz.
    Problém je keď to neskopíruje, ale sa len inšpiruje u vytvorí to po svojom :-)

    Jano · 1306 days ago · #

  23. Tak dá se, ale jak píšeš, stejně tak jako je linkbuilding dlouhá meta, tak je i obsah běh na dlouhou trať s vidinou slibného cíle proměněného na zisk.

    Martin Kohout · 1306 days ago · #

  24. Dobrý je jen známka 3. Tj. v zásadě průměrný, dostačující pro běžné uživatele, ale obvykle nedostatečný pro nějaké masivnější přirozené odkazovaní.

    Pokud se ale dobré články doplní pár rádoby přirozeně vypadajícími odkazy, tak to v méně konkurenčním oboru klidně může stačit. Jenom je potřeba “nezůstávat v koutě a čekat až najdou tě”, ale jít tomu google/seznam botovi trošku naproti.

    Ve vysoce konkurenčních oborech už je samozřejmě potřeba ten Dostojevský :-)

    TonyK · 1306 days ago · #

  25. Takže, budujte vynikající, ba téměř pamětihodný obsah? :-)

    Jinak samozřejmě souhlas .. ono je to stejné jako rady typu “nechte si udělat dobrý web”, “shánějte kvalitní odkazy” nebo “dělejte dobrý marketing”. Obecné rady jsou dobré pro filosofické debaty nad pivem, pro každodenní rutinu už méně.

    Lukáš Pítra · 1306 days ago · #

  26. Tak nějak řešíte kvalitu rady “buduj dobrý obsah” moc neřešíte kvalitu “komu je určena”. Pravda je, že 80% firem je průměrných a ještě horších, z nich celých 100% chce být na předních místech a prodávat a prodávat, ale nemají “co”. Akorát spustit honem web a už počítat vlastní prachy. Když jim řeknete a teď pokračujte v budování pozic webu tak vás označí za podvodníky – vždyt už za web zaplatili, tak co ještě. Těch 20% dobrých a ještě lepších firem si pak s radou “buduj kvalitní obsah” poradí. Protože ví …

    — jane · 1306 days ago · #

  27. Když Marek dovolí a budete mít chvilku, můžete si přečíst mé “pokračování” na tohle téma. Delší dobu už jsem o obsahu chtěl napsat a Marek mi tímto konečně dal impulz k dokončení. Takže tady je (tomaserlich.cz/koho-zajima-kvalitni-obsah/).

    Carl114 · 1306 days ago · #

  28. [22] Spíše bych přišel o finance a spoustu času, než abych na tom vydělal.
    Plagiátor zdroj neuvedl, článek okopíroval do posledního písmene (včetně komentářů)

    Pavel Lasák · 1305 days ago · #

  29. V podstatě nejlepší optimalizace je nedělat žádnou optimalizaci a zaměřit se na obsah… Ostatní někdy možná přijde samo :)

    — Darek · 1292 days ago · #

Commenting is closed for this article.