Weblog pro webmastery a webdesignéry
20. 06. 2003
WEBface: kovářova kobyla nechodí bosa
Asi je to zvrhlost, když konkurenci nepomlouvám, nýbrž chválím, ale práce, kterou odvedl Pavel Kout se svým týmem na nových stránkách webdesignérského studia WEBface, si pochvalu opravdu zaslouží. Nový design je graficky inovativní, marketingově přesvědčivý a současně plně respektuje veškeré myslitelné webové standardy a doporučení: XHTML Strict, CSS 2, WCAG 1.0, W4D… Sova gratuluje a ostatním, včetně sebe, dává za vzor.
Je webdesign design?
Peter Merholz, jeden z partnerů slavné webdesignérské firmy Adaptive Path, je nešťastný ze slova design. V článku That Tricky Word, "Design" (peterme.com, 15.6.03) mu vyčítá, že je příliš spojeno s vizuálním návrhem a taktikou, tedy tím, jak něco vyřešit.
Webdesign přitom v sobě zahrnuje i velmi rozsáhlé nevizuální části návrhu a podstanou roli v něm hraje strategie, tedy, co se má řešit. Adaptive Path prý proto uvažuje, že slovo design zcela vypustí ze svého slovníku, a to včetně jejich dosud oblíbeného sousloví user experience design (návrh uživatelského prožitku).
Uživatelský prožitek rozhoduje o nákupech
65 % uživatelů není ochotno nakupovat na špatně navržených webech, ani když patří významným značkám. Pro 30 % uživatelů je design webů důležitější než skvělé zboží. Taktéž 30 % uživatelů dokonce přestane nakupovat v kamenném obchodě, jehož web neposkytuje kvalitní uživatelský prožitek. Tolerance ke špatnému designu klesá se stoupajícím příjmem uživatelů a mírně stoupá s jejich věkem.
Tato a další zjištění cituje z několika nedávných průzkumů Robyn Greenspan v článku Shoppers Demand Decent Design (Internet.com, 18.6.03). V nárocích, které uživatelé na design stránek mají, přitom nejde ani tak o vzhled, jako o použitelnost a celkový uživatelský prožitek.
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 19. 06. 2003
- Následující den: 21. 06. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní