Mapa českých vyhledavačů
11. 05. 2004

Michal Macek se inspiroval Brucem Clayem a poslal mi graficky krásně vyvedenou mapu českých vyhledavačů (klikněte na obrázek; pokud ho nevidíte, poslouží vám níže uvedená tabulka). Když tyto údaje zkombinujeme s referrerovou statistikou TopListu, vyjde, že Jyxo pohání 20,79 % fulltextového vyhledávání v ČR, zatímco Google 19,45 %. Síly jsou tedy velmi vyrovnané.
Pokud jde o placené odkazy ve fulltextu, vítězí zatím Google nad eTargetem na celé čáře. Započítáme-li však i katalogové vyhledávání, vede samozřejmě Seznam, jehož vyhledávání v katalogu + fulltext přivádí zhruba dvakrát víc návštěvníků než Google.
Portál | Fulltext | Katalog | Placené odkazy |
---|---|---|---|
Google.com | ODP | ||
Seznam | Jyxo | Seznam | Seznam |
Centrum | Morfeo | Centrum | Centrum |
Atlas | Jyxo | Atlas | Atlas |
Quick.cz | Jyxo | - | eTarget |
Tiscali.cz | Yahoo | - | eTarget |
Volny.cz | Jyxo | Caramba | eTarget |
Redbox.cz | Empyreum | - | eTarget |
Caramba | Caramba | - | |
iDnes.cz | Morfeo | - | eTarget |
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. Martin Kopta: eTarget
11. 05. 2004 23:46
Takže se ukazuje, že eTarget opravdu zabírá poměrně velkou část internetové populace -- zvláště když se započítají kontextové inzeráty na stránkách webzinů (např. Živě). Bylo by zajímavé zjistit, jakou sílu eTarget má měřeno unikátními uživateli.
2. Martin Kopta: iHned má kontextovou reklamu od Centra
12. 05. 2004 01:12
Když už je mezi portály brán iDnes, tak může být zajímavé, že servery z rodiny iHNed zásobuje kontextovou reklamou do vyhledávání Centrum.
(výsledky vyhledávání slova „wifi“ na DigiWebu)
3. Vojtěch Semecký: RedBox
12. 05. 2004 10:14
RedBox používá jako katalog ODP.