Jak vytvořit přívětivou vstupní stránku pro Facebook

Když jsem před pár týdny zakládal svůj firemní profil na Facebooku, vytvořil jsem pro něj speciální vstupní stránku (AKA landing page). A protože se setkala s překvapivě pozitivním ohlasem a lidé se mne od té doby ptají, jak jsem ji udělal, sepsal jsem vám podrobný návod.

Nejprve do svého veřejného profilu (neboli Facebook Page) přidejte aplikaci Static FBML:

  1. Běžným facebookovým vyhledáváním hledejte static fbml, nebo rovnou klikněte na tento odkaz na stránku aplikace Static FBML.
  2. Na stránce aplikace klikněte na Ad to my Page v levém sloupci pod logem.
  3. Pokud administrujete více veřejných profilů, vyberte ten, ve kterém chcete vstupní stránku vytvořit.

Nyní si ve svém počítači připravte vstupní stránku v čistém (X)HTML stylovanou buď pomocí in-line CSS (atribut style) u každé značky, nebo externím stylopisem připojeným značkou link. FBML neumí všechny značky HTML, takže se snažte o co nejjednušší kód. Ve stylopisu se omezte spíše na základní typografii (velikost písma, rozestupy odstavců, nadpisy apod.).

Až stránku dokončíte, nahrajte všechny potřebné obrázky a externí stylopis na veřejně dostupný server (nejlépe svůj), vraťte se na Facebook a přidejte svému veřejnému profilu novou záložku:

  1. Otevřete si svůj veřejný profil a klikněte na Edit Page v levém sloupci hned pod logem (profilovým obrázkem). Otevře se úvodní administrační stránka.
  2. Na administrační stránce najděte rámeček nadepsaný FBMLFBML a klikněte na Edit pod titulkem. Otevře se formulář pro vložení obsahu.
  3. Do pole Box Title vložte titulek nové záložky, např. “Staňte se fanoušky”.
  4. Do textarey FBML vložte nejprve prvek link odkazující na externí stylopis a hned pod něj HTML kód uvnitř značek body připravené stránky. Uložte tlačítkem Save Changes.
  5. Nyní v řadě záložek v záhlaví Zdi svého veřejného profilu klikněte na úplně poslední záložku vpravo (obsahuje znak +). Otevře se roletové menu.
  6. V roletovém menu klikněte na titulek, který jste zadali v kroku 3. Přidá se nová záložka obsahující vaši stránku. Pokud ji nechcete mít až na konci, můžete ji myší posunout více doleva.

Nakonec zbývá udělat z nové záložky vstupní stránku pro uživatele, kteří dosud nejsou fanoušky.

  1. Vyjděte opět z úvodní administrační stránky svého profilu (krok 1 výše).
  2. Najděte rámeček nadepsaný Wall Settings (nejspíš druhý odshora) a klikněte na Edit pod jeho titulkem. Otevře se formulář pro nastavení.
  3. Ve formuláři zvolte v roletce Default Landing Tab for Everyone Else svou novou záložku.

A to je vše. Nyní by se váš firemní profil již měl chovat tak, že fanoušci se automaticky dostanou na Zeď, kdežto všichni ostatní na připravenou vstupní stránku. Vyzkoušet si to můžete na profilu mé společnosti PROKOP software.

, 26. 01. 2010 10:36, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Ta landing page je dobrá, o tom není sporu.

    Taky jsem se snažil pro mou spravované profily vytvářet landing page, na kterých je cca popsáno, proč by se lidé měli stát fanoušky. Postupem času stále víc ale přemýšlím, zda je speciální landing page zrovna pro tohle ideální.

    Myslím to takto: na landing page člověk může napsat cokoli, ale to, na čem záleží, je stejně obsah, který se mi bude objevovat v news feedu a nikoli líbivé řeči a obrázky na landing page. Když objevám nějakou Page, která by mě mohla zajímat, tak se stejně podívám na posledních pár příspěvků ve streamu, zda jsou pro mě zajímavé a přínosné, a na základě tohoto dojmu se stanu fanouškem nebo ne.

    Ano, odhlásit se je velmi snadné, ale nakonec jsem dospěl k závěru, že pokud není obsah facebook page stabilně dostatečně zajímavý, tak nepomůže ani dobrá landing page, a naopak, pokud je obsah zajímavý, tak není třeba vymazlená landing page (u které navíc hrozí to riziko, že si facebook opět rozmyslí upravit layout stránky a všechny landing page pro předchzí verze je třeba opět předělávat, jak se to již stalo).

    Michal Berg · 2406 days ago · #

  2. [1] Michale, díky za komentář. Já si také myslím, že speciální landing page není vhodná vždy. Jsou stránky, kde je obsah zdi absolutně nejdůležitější. Nicméně:

    1) Úplně na začátku tam nic moc přesvědčivého nebývá.
    2) I na landing page jde dát ukázku nejzajímavějších příspěvků ze zdi a případně na ni rovnou odkázat.

    Marek Prokop · 2406 days ago · #

  3. Já si myslím, že většinou se speciální LP hodí u neznámých značek. Již jsem to psal na Facebooku:

    Na zdi zaniknou důležité informace. Proto je vhodné upozornit nově příchozí, jaké výhody jim fanouškovství přináší, co daná nepříliš známá firma dělá, v čem je lepší než ostatní.

    Facebook by mohl implementovat technologii pro A/B testing. :-) Zajímalo by mě srovnání stránky s a bez speciální LP pro ne-fanoušky.

    Jirka Wetter · 2406 days ago · #

  4. I když sociální sítě z tohohle pohledu moc nemusím, návod se mi líbí. Až budu zakládat nějaký e-shop (kdo ví), vzpomenu si. Je to hezký a podborný návod. Výsledek určitě stojí za to. Líbí se mi to :).

    Ovšem souhlasím s tím, že by tam měla být alespoň ukázka Zdi. Člověk by měl vědět kam jde. Jinak budu rád za další informace. Jaké s tím mají zkušenosti ostatní. Připadá mi to v určitých případěch jako výborná věc a rád bych věděl zkušenosti ostatních.

    Carl114 · 2406 days ago · #

  5. Ta stranka je naozaj pekne spravena, moc takych nebude. Diky za navod

    Tom@S · 2406 days ago · #

  6. No já jsem tento nápad (i když speciální landing page jiného druhu jsem už použil) myslím dost chválil u Marka na FB – myslím, že pro celou řadu případů je to velmi dobrá varianta a spousta lidí tenhle polopatický návod uvítá. Je to krásný příklad toho, že sdílet / dávat dobré nápady je správná věc :) sám mám v plánu taky se dělit o své zkušenosti… i za ostatní díky!

    Adam Zbiejczuk · 2406 days ago · #

  7. Super tip, skusame teraz aj social marketing a takto spravenu landing page som snad este nevidel. Ako inspiracia to posluzi viac ako dobre.
    Diky

    — Parfumeria · 2404 days ago · #

  8. Možná hloupá otázka, ale lze na vlastní uvodní stránku umístit vlastní button “staň se fanouškem”
    popř. “sdílej na své zdi”
    díky za odpovědi

    — Honza · 2391 days ago · #

  9. Jelikož je ta vstupní stránka psaná v HTML – mělo by to jít. Alespoň jsem si celkem jistý. Ovšem nemám zkušenosti takže raději počkej na vyjádření Marka (nebo to zkus udělat sám).

    Carl114 · 2391 days ago · #

  10. Dobrý návod, díky moc. Rád bych se zeptal na jednu věc. Již dlouhá hledám jak nastavit u vytvořené stránky kratkou formu url, čili např. facebook.com/prokopsw místo
    facebook.com/pages/prokopsw/0123456789.

    Pokud poradíte, budu velice rád:).

    — Lukas · 2391 days ago · #

  11. Zdravím, měla bych začátečnický dotaz, vytvořila jsem si firemní stránku na FB a chtěla bych novou záložku podobně jako máte vy (Nejste fanoušci), když si dám pod logem “Upravit stránka” jsou tam aplikace jako Fotky, Hodnocení atd., ale nikde nemůžu najít zmíněný rámeček nadepsaný FBMLFBML.

    Prohledala jsem snad už všechna nastavení a všechno možné, ale nikde není možnost to FBML vložit. Uplně dole mám jen odkazy na stránky dalších aplikací, ale chybí mi tam někde tlačítko pro vložení FBML.

    Moc prosím o radu, jestli nevíte, kde to najít, příp. proč se mi to tam nezobrazuje. Děkuji. Petra

    — Petra · 2389 days ago · #

  12. [8] Myslím, že tlačítko “Staň se fanouškem” na vstupní stránku umístit nejde. Zde jsou popsané možnosti FBML.

    [10] Krátkou adresu si můžete zvolit na stránce www.facebook.com/username/

    [11] Petro, nejprve si musíte do firemního profilu přidat aplikaci FBML. Přečtěte si první část mého návodu hned pod obrázkem.

    Marek Prokop · 2388 days ago · #

Commenting is closed for this article.