Jak na úspěšný blog - založení blogu

Včera jsem slíbil, že dnes zveřejním adresu blogu. Tady je: vsemiosmi.blogspot.com. Neodkazuji přímo, abych uměle neovlivnil výsledky ve vyhledavačích.

Když si blog letmo projdete, zjistíte, že první příspěvek pochází z 15. září. Ve skutečnosti jsem ale začal až 2. října a teprve později přidal několik antedatovaných příspěvků. Těchto "starších" příspěvků asi ještě pár napíšu kvůli link buildingu. Lidé neradi odkazují na úplně nový blog, o kterém si nejsou jisti, zda vůbec bude pokračovat. Stejně mohou uvažovat i editoři kvalitnějších katalogů, do kterých chci blog brzy zaregistrovat.

Dosavadní příspěvky asi nejsou úplně ideální. Napsal jsem je dost narychlo a z pohledu optimalizace pro vyhledavače jsem o nich vůbec nepřemýšel. Normální autor by to asi udělal stejně, ale je to chyba, která by ho připravila o část návštěvníků z vyhledavačů. Odteď už si budu dávat větší pozor, vždy si promyslím klíčová slova a při psaní na ně budu pamatovat. Vám zároveň ukážu, jak to dělám.

Seriál Jak budovat úspěšný blog nyní rozdělím do dvou časových rovin, které budu různě střídat. V první se ještě párkrát vrátím k rozhodnutím, která jsem učinil již dříve -- proč jsem si vybral Blogger, jak jsem vymýšlel název apod. Tyto díly mám už napsané, ale nechtěl jsem začátek příliš natahovat. V druhé rovině vás pak budu seznamovat s tím, co dělám právě teď. Tyto díly budou hlavně o psaní a o budování zpětných odkazů.

Průběžně vás budu informovat i o tom, jak si blog stojí ve vyhledavačích, kolik má čtenářů a jak účinné jsou jednotlivé propagační metody. Návštěvnost měřím pomocí Google Analytics, které mi od 2. do 17. října ukazují 5 návštěv (svou IP adresu nepočítám) a 10 zhlédnutých stran. Čtenáře RSS měřím pomocí FeedBurneru, který zatím ukazuje 2 abonenty. Jedním jsem já a druhým je čtenář Sovy, který blog objevil už včera.

Další díly seriálu Jak vybudovat úspěšný blog:

  1. Úvod
  2. První úvaha o cílech
  3. První úvaha o tématu
  4. Upřesnění tématu
  5. Založení blogu (právě čtete)
  6. Proč bylo přemýšlení o tématu důležité
  7. Palubní deník
  8. Pro koho píšu
, 17. 10. 2007 11:04, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. weblog se mi líbí, hned na začátku jsem našel zajímavé informace (notebook + plugin FF). Bohužel funkčnost v Opeře není optimální a já jsem na Operu zvyklý..
    Jinak tak dále:)

    MzK · 3147 days ago · #

  2. Docela by mne zajímalo, proč jste se rozhodl publikovat adresu blogu. Prostě žádný začátečnický blog na začátku nemá podporu blogu, který je např. v projektu weblogy.cz. Lidé Vás budou číst už jen z toho důvodu, že jsou stálými čtenáři tohoto plátku, takže blog bude úspěšný už jen tímto… nechápu podstatu, pokud není založena jen na rentabilitě.

    Sed · 3147 days ago · #

  3. Musím souhlasit se Sedem. Tím, že jste neuvedl přímý link na blog, jste sice zabránil určitému toku návštěvníků, ale vzhledem k typu zdejších čtenářů si nemyslím, že by se na nový blog zkopírováním adresy do prohlížeče někdo nepodíval.

    Málokterý nový blog dostane takovou reklamu v podobě “odkazu” na Sově.

    Na druhou stranu je samozřejmě otázka, jak jinak čtenářům návodu blog ukázat.

    Medhi · 3147 days ago · #

  4. Medhi: to by byl ten výsledek… až by došlo ke konci, ukázal by se blog, porovnala by se pravda/klam tohoto návodu a vše by bylo prostě PRAKTICKY VYUŽITELNÉ.

    Sed · 3147 days ago · #

  5. Marku, serial je pekny, ac jsem trochu skeptik k tomu, ze by se dal udelat opravdu dobry blog tak, ze si clovek rekne: “tak, a ted udelam uspesny blog.” aletreba me usvedcis z omylu.
    Napada me ale jedna podstatna otazka: Co je pro Tebe uspech? Je meritelny? Kdy si reknes, well done, povedlo se?

    Pachollini · 3147 days ago · #

  6. [4] Jenze nikoho by takovýhle “teoretický seriál” na rok (IMO se dříve blog nějak výrazně prosadit nemůže) nebavil.

    Tomáš Fejfar · 3147 days ago · #

  7. [2] Sede, Tomáš v [6] už v podstatě odpověděl za mne. Kdybych adresu blogu nezveřejnil, celý tento seriál by neměl smysl. Článků o tom, jak psát a propagovat blog je plno. Tohle ale nemají být články, nýbrž reality show :-)

    Navíc budou všechny metody, které chci dál používat, poměrně dobře měřitelné, takže půjde prvotní čtenářská základna ze Sovy snadno odfiltrovat a hlavně tím půjde posoudit účinnost těch jednotlivých metod. To je to, co mi připadá nejzajímavější.

    [5] Matěji, jak tedy jde udělat opravdu dobrý blog? Tím, že si řeknu: “tak, a teď neudělám blog?” Nebo tím, že si řeknu: “tak, a teď udělám neúspěšný blog?” Mám dojem, že žádná jiná kombinace už nezbývá :-)

    Co je úspěch, je těžká otázka. Pro mne je to z marketingového pohledu něco jako podíl na trhu. Vycházím z předpokladu, že po informacích v blogu publikovaných existuje nějaká poptávka. V tom případě bych chtěl být tím, kdo z ní uspokojí největší díl, navíc pokud možno proto, že to budu dělat nejlépe.

    Z tohoto pohledu by byl onen úspěch i měřitelný, kdybychom uměli kvantifikovat objem poptávky. To ale asi neumíme. Zkusím se ale v některém pokračování o něco podobného pokusit.

    Marek Prokop · 3146 days ago · #

  8. „Teď udělám blog o webových aplikacích, protože to je něco, co mě fakt zajímá, čím žiju, co má drajv…“
    Ale jak říkám, rád se nechám přesvědčit.
    K té úspěšnosti: psal jsi, že bys chtěl mít cílovou skupinu v kolem miliónu čtenářů. Jsem zvědav na ten pokus :-)

    Pachollini · 3146 days ago · #

  9. úspěch už to je blok je na weblogy.cz

    Pavel · 3146 days ago · #

  10. [8] Matěji, myslíš, že velikost cílové skupiny Všemi osmi není k milionu čtenářů?

    Marek Prokop · 3146 days ago · #

  11. Nevim, myslim, ze ne mezi cesky mluvicimi uzivateli, protoze je sice nejspis u nas milion lidi, kteri by mohli z on-line aplikaci benefitovat, ale jen zlomek z nich je zvedavych na nove trendy a chce si o nich cist kazdy den. Vetsina se spokoji s tim, ze jim nekdo da na plochu ikonku.
    Vim, ze to kulha, ale prirovnal bycj to treba k mobilum: je jich u nas 10m, ale jen zlomek uzivatelu zajimaji jako tema.

    Pachollini · 3145 days ago · #

  12. [11] Matěji, ano, to je správná úvaha — to, že něco používám, ještě neznamená, že se o to aktivně zajímám. Jsem si toho vědom a ve Všemi osmi bych právě nechtěl moc psát o trendech, horkých novinkách pro early adopters apod. Chci se soustředit na praktické informace pro praktické lidi.

    Chvíli mi asi bude trvat, než při psaní najdu tu správnou míru, a samozřejmě počítám s tím, že zasáhnu jen zlomek cílové skupiny. Proto jsem výše definoval úspěch jako relativní podíl na “trhu”, nikoli jako nějaké absolutní číslo.

    Díky za podnětné komentáře.

    Marek Prokop · 3145 days ago · #

Commenting is closed for this article.