Sníží vám nový report v AdWords výdělky z AdSense?

Před půl rokem jsem odhadoval, že výdělky z AdSense budou klesat úměrně se stoupajícími zkušenostmi inzerentů, kteří mohou v administraci AdWords snadno korigovat návratnost svých výdajů na reklamu snižováním ceny za klik (Proč vám radost z AdSense dlouho nevydrží, SvS, 31. 12. 06). Dnešním dnem se však situace ještě trochu přiostřuje.

Google sice inzerentům již dlouho ukazuje celkovou efektivitu jejich reklamy v AdSense, ale až dosud jim v podstatě tajil(1) rozdíly mezi jednotlivými servery. S tím je nyní konec. Od včerejška mají inzerenti AdWords k dispozici Placement Performance Report, jehož ukázku vidíte na tomto obrázku. Report je zatím funkční jen v USA, brzy se ale dostane i k nám.

Pro inzerenty představuje velmi silný nástroj optimalizace kampaně, neboť jim umožní elminovat servery, na kterých se reklama nevyplatí a ušetřené peníze přesunout tam, kde se vyplatí. Pro vydavatele je report příležitostí i hrozbou. Příležitostí pro ty, kteří si nenafukují míru prokliku různými triky a posílají inzerentům kvalitní návštěvnost. Hrozbou pro ty ostatní.

Do které skupiny budete patřit vy?

(1) Návratnost výdajů na reklamu podle jednotlivých serverů programu AdSense šla měřit i dříve. Byly k tomu ale potřeba dost nákladné analytické nástroje, které většina inzerentů nemá k dispozici. Přímo v AdWords ani v Analytics Google tuto možnost zatím nenabízel.

, 12. 06. 2007 23:00, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Pro mě je to pozitivní zpráva. Jak z pohledu inzerenta, tak z pohledu provozovatele serveru s Adsense reklamou. Třeba tato větší kontrola výdajů přitáhne k využívání Adsense více inzerentů...

    Lukáš Šlehofer · 3268 days ago · #

  2. Myslím, že pro kvalitní weby je to jednoznačně pozitivní zpráva.

    Osobně vidím výhodu v tom, že větší inzerenti si může všimnout kvalitních webů generujících velké množství zobrazení, prokliků nebo konverzí a zkusit se domluvit na přímé reklamě pro obě strany výhodnější.

    Radomír Hejl · 3268 days ago · #

  3. A právě možnost přímé domluvy inzerenta s provozovatelem serveru je podle mě důvodem, proč Google s tímto reportem tolik otálel. A proč jím trochu riskuje. Domnívám se ale, že trh je dnes natolik zaběhlý, že riziko Googlu z úniku transakcí mimo AdSense je velmi nízké.

    Yuhů · 3268 days ago · #

  4. [3] Dušane, nevím, zda je slovo “otálel” na místě. Google především záměrně pozměňuje referrera — buď proto, aby zjištění skutečného referrera bylo trochu obtížnější (i když to jde), nebo aby všechny příchody z AdSense sdružil pod jedinou odkazující doménu. Osobně si myslím, že druhý důvod převažuje a že tedy obava z úniku inzerentů nebyla důvodem primárním.

    Marek Prokop · 3268 days ago · #

  5. Pozitivní to je pro: – google (přinese více inzerentů, víc zisku) – inzerenty (zlevní jim to inzeráty) – provozovatele webu (přinese více prokliku, pokud web tvoří pro lidí a ne pro AdSense)

    Negativní – pro stránky: Made for AdSense

    Pavel · 3268 days ago · #

  6. “Negativní – pro stránky: Made for AdSense”

    chacha, dovolím si oponovat! Na MFA příjde návštěvník na slova, která tam jsou, ale moc se toho nedoví, ale za to ty vysoce relevantní reklamy od googlu ty mu přinesou mnohem více. Takže proč by si neklikl a nedobral se toho co původně opravdu hledal!

    K800 · 3268 days ago · #

  7. Z mého pohledu by bylo fajn, kdyby Google ještě více zapracoval na automatických nástrojích pro odhalování MFA. Je fajn, že dává do ruky inzernetům tuto “mocnou zbraň”, ale je otázka, kolik inzerentů ji bude skutečně používat.

    Byl jsem třeba šokován, když zástupce jedné významné agentury na PPC konferenci prohlásil, že u jednoho svého klienta nedokázali v Google AdWords měřit konverze. Nástroj na měření konverzí je přitom součástí AdWords.

    Radim Hasalík · 3268 days ago · #

Commenting is closed for this article.