Technologie SEO optimalizace a podobné bláboly

Ačkoli nejsem Jirka Bureš, dovolím si dnes doplnit jeho Linky na víkend o následující tři články:

A jsem u toho, o čem chci vlastně psát. Fascinuje mne, kolik firem už svou nabídkou na zákazníky přímo kříčí: “O tom, co vám nabízíme, nemáme ani páru.”. Hovoří o SEO optimalizaci (v překladu “optimalizace optimalizace pro vyhledávače”) a dávají tím najevo, že mají cit pro češtinu asi jako dvouměsíční brazilský papoušek. Pak samozřejmě musí hodně zdůrazňovat tajemné SEO technologie, aby bylo jasné, že v SEO o jazyk vůbec nejde.

Někdy mám pocit, že je český trh optimalizace pro vyhledavače vytvořen technologií Hloupější vyhrává™.

, 28. 07. 2006 14:45, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Častý nesmysl je taky “optimalizace pro SEO” a “optimalizovat web pro SEO”.

    — Petr · 3651 days ago · #

  2. Opakování posledního slova z anglické zkratky je ale naprosto běžná věc. Běžně se říká “LED dioda”, místo jen “LED”, atd., prostě onen předmět se z té zkratky vypíchne, aby bylo jasné, o co jde. Z pouhého “LED” to jasné být nemusí..

    Stejně tak “SEO”, je to dostatečně známé slovo, a používá se v mnoha významech, proto jsem schopen akceptovat i ono nadbytečné “SEO optimalizace”, protože u “SE optimalizace” nikdo neví o co jde, a “optimalizace pro vyhledávače” nikdo nehledá (chybí tam ono magické “SEO”).

    Radek Hulán · 3651 days ago · #

  3. To je zajímavé příměr k “LED diodě” mi, během čtení článku, taky přišel vhodný... :)

    rarouš · 3651 days ago · #

  4. Není lepší než místo “SEO optimalizace” (to laikům stejně nic neřekne) říkat “optimalizace pro vyhledávače”? Jinak řečeno: používat pro různá místa různé výrazy? Nepoužívat výrazy na půl cesty?

    Jiří Bureš · 3651 days ago · #

  5. Rarouš: Nestuduješ ty náhodou FEL? ;-)

    Pro mě je spojení “SEO optimalizace” taky přípustné. Existují daleko horší prohřešky proti logice věci…

    Především jde o to, zda člověk, který se SEO optimalizací ;) ohání, vůbec ví, o co jde.

    — Pavel · 3651 days ago · #

  6. Mno, otázka je z kolika návštěvníků, kteří přijdou na výraz SEO budou nakonec zákazníci a kolik z nich je ve skutečnosti od konkurence.

    Zcela záměrně jsem jednomu majiteli menší firmy, který byl nespokojen s tím, že za firemní web utratil peníze a „ono je to k ničemu“, popsal problematiku SEO bez toho, abych vyslovil výrazy „optimalizace pro vyhledávače a SEO“. Poté jsem jej požádal, ať zkusí takovou službu najít na Seznamu. Použil různé výrazy jako např. „hledání na Seznamu“ nebo „výsledky hledání“, ale ne výraz „optimalizace pro vyhledávače“ nebo „SEO“. Samozřejmě uznávám, že to může být náhoda :-)

    Jinak, Hloupější vyhrává™ sice není špatné, ale já myslím, že to spíš bude něco jako Urvi co můžeš™ :-(

    TonyK · 3651 days ago · #

  7. Nejprve mě celkem dost zaráží, že zrovna zde se píše o tom, jak je SEO jednoduché, a nakonec se to prakticky vyvrátí. V ČR se pod SEO rozumí pouze cool uries, titulky a odkazy. Ale o tom to přece vůbec není. Podrobná ananlýza ziskových slov či metodologie – pokud je to tak běžné, tak proč to teda nikdo nenabízí? Prostě proto že to většina “konzultantu” neumí a nabizi jen ty adresy a titulky, nic vic. K tomu kritizovanému spojení “seo optimalizace” – nevidíte v tom náhodou někde, místo neznalosti problematiky konzultanta, jen například uspokojení poptávky? A třetí připomínka se týká vůbec smyslu tohoto článku. Vubec bych se nedivil, kdyby sem přišel návštěvník, který někde slyšel něco o optimalizaci, uvidi kriticky nazor na SEO a dozvi se, že to není nic vic než jen “copywriting, odkazy a networking”. Jenže tato tři slova mu prakticky neřeknou vůbec nic. A z návštěvníka se možná stane zákazník. Tento článek je vynikající příklad SEO a dokazuje, že SEO je skutečně věda, která představuje mnoho znalostí a praxe ;)

    Petr Heller · 3650 days ago · #

  8. ad2: U mě je ten, kdo používá spojení jako “LED dioda”, “kompaktní CD disk” čistě namyšlenej buran co si nevidí do huby a jen ostatním nutí svůj názor…

    — houba · 3650 days ago · #

  9. Ja nechci píchat do vosího hnízda, ale SEO bublina je imho tak velká, jak velkou ji “naši SEO guruové” nechali nafouknout, neřku li, že ji sami tak trošku přifukovali ;). SEO je dnes pojem něco jako image, nebo design. Ohání se jím kde kdo, protože málokdo přesně ví o co jde.
    PS: “LCD display” dnes už snad taky nikoho nepohoršuje… nemám problém ani s CSS styly a HDD disky.

    qwerfdsa · 3650 days ago · #

  10. No nevim zda se dá něco už ted neco delat. Je normální, že se prostě věci nějak jmenují. Kdyby se tomu říkalo bležblept, tak dneska všichni budou nabizet bležblept ;)

    Petr · 3635 days ago · #

  11. Někteří SEO optimalizéři neumí ani ty adresy a titulky. Český SEO trh je plný amatérů, kteří se ptají v oborových konferencích: Jak to že moje stránky, kde nabízím HyperSuperMega SEO za spoustu peněz, nemají ještě pagerank 6 když jsem je napsal už předevčírem a jsou na ně odkazy ze třech stránek s PR2 ? :-)))

    Vilda · 3627 days ago · #

  12. Proč používat cizí výraz jako “LED dioda” když máme hezký český výraz “svítivka”?

    Pavla · 3602 days ago · #

  13. .. a muzeme se tedy podivat do FA otazek, kde se docteme: “Podari se LC displejum vytlacit CRT monitory tak, jako vytlacily DV disky puvodni C disky?”

    — Zbynja · 3599 days ago · #

  14. Take jste cetli noviny Lidovou demokracii? :)

    — Lamicz · 3589 days ago · #

  15. Jazyk je živá a vyvíjející se věc. Pokud se nějaký výraz dostane do obecného povědomí bude nakonec přijat, i když se jedná o nelogičnost.

    Jirka · 3563 days ago · #

Commenting is closed for this article.