Ztratí české portály 45 % uživatelů?

Zaznamenali jste včera průzkum, který mezi americkými uživateli vyhledávačů uspořádal Pew Internet & American Life project? Je v něm dost zajímavých čísel, ale mě nejvíc zaujala tato dvě:

  1. 38 % uživatelů umí odlišit placené odkazy od přirozených výsledků vyhledávání.
  2. 45 % uživatelů by přestalo používat vyhledávač, který by jasně neodlišoval placené odkazy.

Pro jistotu zdůrazňuji, že se jedná o výsledky průzkumu mezi uživateli amerických vyhledávačů, tedy především Googlu, Yahoo, AOL a MSN, a že tyto vyhledávače označují placené odkazy dost zřetelně (většinou nadpisem sponsored links, tj. sponzorské odkazy).

Podíváte-li se na české portály, je to trochu jiná káva. Centrum, Atlas a Quick placené odkazy svorně doporučují. Seznam také doporučuje, ale pro jistotu v patičce upozorňuje, že se jedná o placenou službu. O jiné své placené službě, garanci první strany, však taktně mlčí. Civilizovaně se chová jen Tiscali a Zoohoo.

Vychází mi z toho, že buď časem přijdou největší české portály skoro o polovinu uživatelů, nebo se Češi nechají šidit mnohem ochotněji než Američané. Co si myslíte vy?

Související

, 25. 01. 2005 09:30, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Češi jsou mnohem více konzervativnější a snesou toho více než jiné národy.

    Robert Němec · 6890 days ago · #

  2. Mně se zdá, že je to podobné jako s politickou kulturou: v civilizovaných zemích při podezření ministr odstoupí. U nás lidé akceptují nehoráznosti na všech úrovních.

    Pachollini · 6890 days ago · #

  3. Existuji vyhledavace majici nekolik milionu uzivatelu, kterym vubec nevadi ze odkazy jsou placene a nejdou odlisit

    — David Bureš · 6890 days ago · #

  4. Nevím proč by zrovna Češí měli snášet více než jiné národy. České portály ztratí většinu návštěvníků teprve až budou sponzorované odkazy výrazně nerelevantní a tím klesne jejich úroveň. Pokud budou placené odkazy vyhovovat požadavkům, proč chodit jinam?

    Simon Grimmich · 6888 days ago · #

Commenting is closed for this article.