Duplicitní obsah jako terminus technicus z oboru optimalizace pro vyhledavače (SEO) označuje situaci, kdy se na více různých URL nachází zcela identický obsah. Nejčastěji duplicitní obsah vzniká paralelní existencí URL s www i bez www na začátku nebo s i bez výchozího souboru adresáře na konci (index.php apod.).
V “SEO FAQ”:http://vyhledavace.info/seo-faq/ se dočtete, proč duplicitní obsah vadí vyhledavačům. Zřejmě nikde se ale nedočtete, že duplicitní obsah také snižuje použitelnost stránek. To už spíš narazíte na fanatického odpůrce SEO, který vám bude tvrdit, že sjednocená URL mají význam jen pro vyhledavače a uživatelům nic nepřinášejí. Není to pravda, jak ukazují tyto tři konkrétní příklady:
Věřím, že vás napadnou další příklady špatné použitelnosti duplicitního obsahu a podělíte se o ně v komentářích.
« history.go(-1), aneb cesta tam a zase zpátky | Nejnovější | Reklama v reklamě úkladně klame mě »
Commenting is closed for this article.
— Petr Weida · 6927 days ago · #
— ihned · 6927 days ago · #
— Shaman · 6927 days ago · #
— Radek Burget · 6927 days ago · #
Diky tomu, ze na tu stranku nepovede zadny odkaz se tam nedostane ani robot ani klikajici uzivatel.
Na stranku www.example.com/index.php se dostane pouze ten, kdo toto URL v teto podobe napise do prohlizece.
— svacinka · 6927 days ago · #
— Shaman · 6927 days ago · #
Pokud se uživatel chce hlouběji seznámit s obsahem webu, tak se nutně dostane víckrát na tutéž stránku, i když zrovna bude vynechávat stránky, které už navštívil.
— Roman Appeltauer · 6927 days ago · #
— Marek Prokop · 6927 days ago · #
Pak by bylo užitečné ve skriptu ošetřit přesměrování i pro tento případ pomocí jednoduchého příkladu header.
— Petr Heller · 6926 days ago · #
— Cletus · 6924 days ago · #
— Karel · 6893 days ago · #
— Pavel · 6891 days ago · #
— MIRDa · 6865 days ago · #
— Marek Prokop · 6865 days ago · #
— MIRDa · 6863 days ago · #
Případné další dotazy směřujte prosím do poradny na Vyhledavače.info.
— Marek Prokop · 6862 days ago · #
— Rado Rohal · 6854 days ago · #
Jinak s clankem nesouhlasim, resp. mam vyhradu. Je to mnohokrat omylane tema, kdy existuje stranka, ktera hiearchicky spada do vicero oddilu. Napriklad internetovy obchod:
/sport/obleceni/ponozky/PRODUCT
/odevy/ponozky/sportovni/PRODUCT
Jak toto spravne vyresit? Teoreticky by se dala kategorie ponozky/sportovni presmerovat do sportu nebo naopak, ale co kdyz bude vypis /odevy/ponozky/PRODUCT a v jednom seznamu bude obsahovat i ne-sportovni ponozky? Vznikaji dve duplicitni stranky s PRODUCTem.
— mrzout · 6854 days ago · #
— Ivan · 6817 days ago · #
— MzK · 6672 days ago · #