Kolik barev má SEO

Odpůrci SEO (optimalizace pro vyhledavače) se dělí do dvou skupin:

  1. První považují SEO za zbraň hromadného ničení, jakýsi bojový plyn, kterým amorální jedinci zamořují vyhledavače jedovatými mraky neviditelných klíčových slov šířených konspiračními sítěmi zpětných odkazů.
  2. Druzí považují SEO za marketingový blábol, kterým se neméně amorální jedinci pokoušejí mnohem dráž prodat obyčejný, poctivý webdesign.

Ti první nenávidí SEO, protože existuje. Ti druzí… protože (prý) neexistuje. Je vůbec možné, aby jeden obor vyvolával tak protichůdné reakce?

Jak naznačuje Jiří Bureš v článku Kdy odzvoní praSEO?, oba tábory vlastně hovoří o něčem jiném. První o tzv. black hat SEO (tj. černá SEO magie), druzí o white hat SEO (magie bílá). Jenže je SEO opravdu jen dvoubarevné?

Já si myslím, že není. Mezi black hat a white hat SEO si můžeme představit barev hned několik, ale mně se nejvíc líbí zelená – ekologické, trvale udržitelné SEO. Stojí na základech dobrého webdesignu a informační architektury a svůj efekt zesiluje aplikací sociálně-ekonomických principů manifestu Cluetrain. Ekologický SEO konzultant dokonale zná potřeby a chování uživatelů a vychází jim všestranně vstříc.

Už ale zase moc mluvím. Ve skutečnosti jsem chtěl jen pozvat odpůrce SEO na své zítřejší školení. První dva přihlášení (poslat přihlášku nejpozději do dnešní půlnoci je nutné) dostanou vstup zdarma, musí však prokázat, že již někdy proti SEO veřejně vystoupili (ve svém weblogu, v nějaké diskusi apod.). Školení tentokrát není moc obsazené, takže určitě zbude prostor i na zajímavou diskusi a mnoho praktických příkladů.

, 14. 11. 2005 11:04, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Škoda, že nemáš to školení až ve středu. O přestávce bych se přišel mrknout. :-)

    Martin Kopta · 3881 days ago · #

  2. Cílem článku na Lupě rozhodně nebylo označit SEO za amorální. V Google guidelines je to co je správné a co ne nádherně definováno pomocí

    Does this help my users? Would I do this if search engines didn’t exist?

    Bohužel jsem nabyl dojmu, že většina SEO se snaží přesvědčit ostatní (a možná i sami sebe), že to co dělají kvůli vyhledávačům, je vlastně dobré i pro uživatele.

    Jinak Vám děkuji za Vaše názory pod článkem na Lupě, jako jeden z mála jste držel debatu ve věcné rovině a měl i dobré argumenty.

    Lukáš Nevosád · 3880 days ago · #

  3. Skoleni doporucuji,
    sam jsem je absolvoval. Po skoleni kdyz se do dozvedeli moji spolupracovnici tak nalehali abych se podelil a nekolik informaci o SEO, bylo zajimave pozorovat ze SEO berou jako striktni obor, napriklad jako matematiku. Predstavovali si presna pravidla.

    Pote zacali hrde optimalizovat.

    PS:Skoleni SEO a PRISTUPNOSTI by melo byt pro kazdeho webmastera pivinosti.
    Snad to schvali v parlamentu :-)

    error414 · 3866 days ago · #

  4. Green hat SEO, to zní velice hezky, to by se mohlo ujmout. Jinak Cluetrain manifest je velice zajímavé čtení, doporučuju všem.

    Rudolf Petrovský · 3828 days ago · #

Commenting is closed for this article.