Kolik utratí české firmy za AdWords

Malé děti mají zajímavou obrannou taktiku: spatří-li nebezpečí, zakryjí si oči. Věří, že když nebezpečí (třeba oheň nebo velkého psa) nevidí, nemůže ani nebezpečí vidět je a neublíží jim. Podobně se chovají velké české portály.

Navzájem spolu statečně bojují o inzerenty, ale jakmile před nimi řeknete Google (sami by to slovo nikdy nevyslovily), zakryjí si oči a tváří se, že nic takového na českém trhu on-line reklamy neexistuje. Jenže Google zde je a inzerentni mu platí. To vidí každý, kdo si oči nezakrývá.

Potíž je v tom, že neznáme konkrétní data. Proto jsme se v Dobrém webu rozhodli vypracovat studii, která by podíl Google AdWords na placené reklamně ve vyhledávačích v České republice alespoň přibližně odhadla. Sami to ale nedokážeme. Potřebujeme vaši pomoc.

Pokud v systému Google AdWords inzerujete a jste ochotni se s námi podělit o pár čísel, kontaktujte prosím Vaška Štrupla, který má studii na starosti, na adrese (adresa již neplatí). Určitě najdeme nějaký způsob, jak se vám za spolupráci odvděčit.

, 24. 01. 2005 20:52, Pošli komentář

| Nejnovější |

Komentáře

  1. Dobry den,
    podilel jsem se na zrizeni adwords u jedne nejmenovane ceske spolecnosti.
    Jmeno prozradit nemohu, ale pro ilustraci uvedu par cisel…

    Kampan za cele obdobi (od 8.7.2004 do 25.1.2005) stala 23.829,- Kc, v cemz bylo 95.583 zobrazeni a 1.013 prokliku.

    Za prosinec to je 2.566,- Kc, 14.997 zobrazeni a 106 prokliku.

    Snad alespon trosku pomohou tyto cisla…

    Perlicka na zaver: Kampan je nastavena tak, aby se zobrazovala ve vsech zemich krome Ceske Republiky :-)

    — Quark · 7058 days ago · #

  2. Zdravim,
    tahle studie by me taky celkem zajimala a taky mi prijde trosku zvlastni, ze ceske portaly adwords v podstate ignoruji..ze svych zkusenosti s propagaci obchodu promobil.cz i dalsich aktivit(u promobilu slo o ceske zakazniky a u dalsich aktivit predevsim o zakazniky americke) mohu konstatovat, ze google adwords dodavali ve srovnani s ceskymi portaly nekolikanasobne levnejsi a zaroven vyrazne konvertibilnejsi(ve vztahu k okamziku, kdy lide “vytahuji penize z kapes”) traffic
    Navic s tim, ze platite az kdyz se klika a ne 20000 za mesic a uvidis co z toho vyleze jak praktikuji ceske portaly.
    V posledni dobe sou oblasti meho zajmu veci, kde adwords nepotrebuji, nicmene v letech 2003-2004 jsem do tohoto systemu vlozil priblizne $5000 pri nekolikanasobne navratnosti :)

    — Milos · 7056 days ago · #

  3. Marku,

    tohle je na nic. Nikdy nezjistíme, kolik procent společností s kolika procenty na trhu internetové reklamy poslalo data.

    Ta data nebudou mít žádnou hodnotu. Maximálně budeme vědět, že inzerenti proinvestovali přes Google AdWords minimálně tolik. Jinak ani čárku.

    Tohle ať pošle Google a je to. Co se s tím tady mordovat.

    Robert Němec · 7053 days ago · #

Commenting is closed for this article.