Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Leštěné prdy a karikatura PPC

27. 10. 2004

Místo oboustranně výhodné PPC reklamy nabízejí Seznam, Atlas a Centrum reklamní produkty s pochybnou návratností.

Hloupý, kdo dává, hloupější, kdo nebere. Jak půvabně by se takové motto vyjímalo v záhlaví některého z portálů velké české trojky. Určitou vadou na kráse ovšem je, že roli hloupého poněkud nejapně, leč bohužel pravdivě, přisuzuje inzerentům a tak trochu i uživatelům.

Pokud jde o reklamu na klíčová slova, Seznam, Centrum i Atlas dávají přednost krátkodobému zisku před budováním trvalého vztahu s uživateli a inzerenty. A dnešní den si budou všechny tři portály asi hodně dlouho pamatovat, protože tak ostře, a hned na dvou frontách, se do nich snad ještě nikdo nepustil.

Martin Kopta - České portály nestojí o peníze z PPC (Lupa):

Search engine marketing (marketing ve vyhledávačích) se slibně vyvíjí i na českém trhu, ale většího významu nedosáhne, pokud se trojka největších portálů nevzpamatuje.

Dušan Janovský - Proč české portály nestojí o PPC reklamu (Yuhůův weblog o webu):

Dokud se drobní a střední podnikatelé nezačnou ptát, co konkrétně mi tato věc přinese, a dokud si neuvědomí, že lidé neprocházejí katalog, ale ze 75 % používají prohledávání, tak se trh nikam nepohne a Seznam nebude nucen svou politiku placených odkazů změnit.

Mimochodem, z obou článků pocházejí i ta hanlivá slova v titulku.

Marek Prokop, 27. 10. 2004 23:57, Pošli komentář

Komentáře

1. JersyWoo: Portály jsou sami proti sobě

28. 10. 2004 15:31

Ano, s tím jsem se již setkal a myslím si, že jdou naše portály sami proti sobě, ale jelikož to dělají všichni, tak žádný z nich není v nevýhodě. Potencionální zisk z malopodnikatelů uniká.

Zkuste sehnat na českých webech PPC reklamu na slovní spojení třeba truhlářství liberec s cenou do 3, max. 5 Kč nebo zubní pasta + zubní kartáček za stejnou cenu. Obzvláště pokud se dá velice těžko dopátrat, jaký zisk (kliky + následná objednávka) jsem měl z reklamy, když nedostanu ani něco jako statistiku. A navíc pevná cena! Fuj, jak si mohu v menší míře (méně vložených investic) zjistit, o který produkt je větší zájem, abych pak na reklamu na něj věnoval zbytek přidělených prostředků?

Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.