Leštěné prdy a karikatura PPC
27. 10. 2004
Místo oboustranně výhodné PPC reklamy nabízejí Seznam, Atlas a Centrum reklamní produkty s pochybnou návratností.
Hloupý, kdo dává, hloupější, kdo nebere. Jak půvabně by se takové motto vyjímalo v záhlaví některého z portálů velké české trojky. Určitou vadou na kráse ovšem je, že roli hloupého poněkud nejapně, leč bohužel pravdivě, přisuzuje inzerentům a tak trochu i uživatelům.
Pokud jde o reklamu na klíčová slova, Seznam, Centrum i Atlas dávají přednost krátkodobému zisku před budováním trvalého vztahu s uživateli a inzerenty. A dnešní den si budou všechny tři portály asi hodně dlouho pamatovat, protože tak ostře, a hned na dvou frontách, se do nich snad ještě nikdo nepustil.
Martin Kopta - České portály nestojí o peníze z PPC (Lupa):
Search engine marketing (marketing ve vyhledávačích) se slibně vyvíjí i na českém trhu, ale většího významu nedosáhne, pokud se trojka největších portálů nevzpamatuje.
Dušan Janovský - Proč české portály nestojí o PPC reklamu (Yuhůův weblog o webu):
Dokud se drobní a střední podnikatelé nezačnou ptát, co konkrétně mi tato věc přinese, a dokud si neuvědomí, že lidé neprocházejí katalog, ale ze 75 % používají prohledávání, tak se trh nikam nepohne a Seznam nebude nucen svou politiku placených odkazů změnit.
Mimochodem, z obou článků pocházejí i ta hanlivá slova v titulku.
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. JersyWoo: Portály jsou sami proti sobě
28. 10. 2004 15:31
Ano, s tím jsem se již setkal a myslím si, že jdou naše portály sami proti sobě, ale jelikož to dělají všichni, tak žádný z nich není v nevýhodě. Potencionální zisk z malopodnikatelů uniká.
Zkuste sehnat na českých webech PPC reklamu na slovní spojení třeba truhlářství liberec s cenou do 3, max. 5 Kč nebo zubní pasta + zubní kartáček za stejnou cenu. Obzvláště pokud se dá velice těžko dopátrat, jaký zisk (kliky + následná objednávka) jsem měl z reklamy, když nedostanu ani něco jako statistiku. A navíc pevná cena! Fuj, jak si mohu v menší míře (méně vložených investic) zjistit, o který produkt je větší zájem, abych pak na reklamu na něj věnoval zbytek přidělených prostředků?