Pět rad začátečníkům v Google AdWords
15. 10. 2004
Nedávno jsem aktualizoval svou přípravu na školení Google AdWords a přitom jsem si sepsal chyby, ke kterým tento reklamní systém začínající inzerenty nejčastěji láká. Podrobněji jsem je popsal v článku Pět nejčastějších chyb inzerentů AdWords (Firma online, 15.10.04) a zde vám je přetlumočím do pětice doporučení:
- Nepoužívejte volnou shodu (broad match) bez vylučovacích slov (negative keywords).
- Více klíčových slov rozdělte na více reklamních sestav (ad groups) a pro každou napište co nejúžeji zacílené inzeráty.
- Z inzerátu se odkazujte přímo na tu stránku webu, která se k inzerovanému produktu nejúžeji vztahuje.
- Vždy testujte více variant inzerátů a po čase si vyberte tu nejúspěšnější.
- Používejte měřič konverzního poměru (conversion tracking), který je v AdWords zdarma k dispozici.
Mimochodem, na školení AdWords v úterý 19. října je ještě pár volných míst.
Souvislosti v Sově
- Google vylepšuje relevanci AdWords (2.7.04)
- Zkultivuje Google českou reklamu? (28.6.04)
- V AdWords konkurence pomáhá nejlepším (10.5.04)
- Google AdWords v češtině (2.4.04)
Souvislosti jinde
- Dušan Janovský: Úvod do AdWords 1/4 (Jak psát web, 9.3.04) (+ další tři díly)
- Marek Prokop: Jak využít kontextovou reklamu ve vyhledavačích (Živě, 8.1.04)
- Marek Prokop: Vyplatí se platit vyhledavačům? (Živě, 11.12.03)
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. dgx: za šesté
15. 10. 2004 18:20
6. použijte v textu inzerátu hledané klíčové slove. Inzerát více upoutá, přinejmenším tím, že Google v něm slovo zvýrazní.
2. dusoft: k bodu c. 3
15. 10. 2004 20:48
Na niektore slova to ani inak nejde, lebo bude inzerat zamietnuty pri revizii.
3. Marek Prokop: RE: za šesté
16. 10. 2004 11:26
Ano, nenapsat do inzerátu hledané klíčové slovo (ve vhodném tvaru) je také častá chyba. Řadil bych ji ale k bodu 2, protože bez detailně strukturované kampaně moc klíčových slov do inzerátů dostat nejde (dynamické titulky nefungují vždy).
4. Marek Prokop: RE: k bodu c. 3
16. 10. 2004 11:33
Podle redakčních pravidel AdWords by mělo stačit, když je inzerovaný produkt do dvou kliků od cílové stránky. Někteří editoři jsou ale přísní či líní hledat, takže na to nejde spoléhat. Mnohem důležitější ovšem je, že s každým nutným klikem klesá konverzní poměr.