Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

5 nečastějších chyb SEO

27. 09. 2004

Když jsem v newsletteru od ClickZ zahlédl titulek článku Top Five SEO Design Mistakes od Shari Thurow, řekl jsem si: Fajn, to bude něco do Sovy. K top 5 SEO chybám, které sepsala Thurowová podle amerických webů, přidám dalších pět, se kterým se nejčastěji setkávám já v českém prostředí. A než se článek načetl, už jsem si v duchu těch „svých“ pět chyb vyjmenoval.

Ale ouha. Stačilo článek rychle proběhnout a hned mi bylo jasné, že nemám co dodat. Naše dvě pětice se nachlup shodují.

  1. Majitel webu si na SEO vzpomene, až když je web hotov. Důsledkem je chybné rozdělení obsahu na stránky a nevhodná navigační struktura.
  2. Intro stránka bez textového obsahu (Shari jí říká splash page) a často i bez přístupného HTML odkazu na zbytek webu.
  3. Málo jasně zacíleného obsahu (říká Shari), resp. vůbec žádný zacílený obsah (říkám já). Typický rozhovor s klientem - on: Chtěli bychom být první v Googlu na slovo řůčovičky. Já: Aha, a proč se tedy slovo řůčovičky nenachází ani na jediné ze 158 stránek vašeho webu?.
  4. Nerovnováha mezi grafickým a textovým obsahem (říká Shari). Žádný textový obsah (říkám já). Proč bychom tam dávali nadpis Zadní poloosa pro Škodu Felicii do r.v. 1996, když to každý přece pozná z fotky (říká klient).
  5. Používání slov, které zákazníci neznají (říkám já i Shari). Vyrábíme dentální hygienu, zubní pasta by zněla moc obyčejně (říká klient).
Marek Prokop, 27. 09. 2004 17:13, Pošli komentář

Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.