Optimalizace na vlastní jméno
19. 09. 2004
Na zajímavý aspekt optimalizace pro vyhledavače upozorňuje Honza Hučín v článku Napište o sobě, jinak to udělají jiní (Šuplík, 16.9.04).
Nemít na webu oficiální (tím myslím autorizovanou) stránku o své firmě, osobě či o svém produktu je nedostatek hned dvojnásobný. Nejenže se o vás uživatelé (klienti, zákazníci) nic nedovědí, naopak se může stát, že se dovědí - ale ne to, co byste zrovna chtěli.
Je to pravda, ale dost firem na ni zapomíná. Optimalizují na obecné názvy svých produktů a služeb, na vlastní jméno ale nejsou k nalezení. Někdy zapomínají na plný název, jindy na vžitou zkratku, název bez diakritiky či v cizím jazyce. Přitom právě přes tato slova přicházejí ti nejperspektivnější zákazníci a obchodní partneři.
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. Dušan Janovský: Přes co lidé chodí ke mně
19. 09. 2004 16:14
Zjistil jsem na případu svého webu, že hodně lidí chodí na moje stránky přes vyhledávání jejich názvu.
Přes jaká nejhledanější sousloví lidé přišli na Jak psát web za polovinu září (zdroj Toplist):
Jinak řečeno, optimalizace na vlastní jméno nebo název serveru je dost důležitá. Tím spíše, že tak získávám návštěvníky, kteří chtějí právě ke mně.
2. Martin Kopta: Na Sexus chodí 2 % přes slovo sexus
19. 09. 2004 20:32
Ty Dušanovy statistiky mě zaujaly, tak jsem se mrknul na projekt Sexus. Přes slovo sexus na ně stabilně přicházejí dvě procenta všech návštěv z vyhledavačů. Je to druhá nejhledanější fráze (v tom se prekvapivě shodujeme).
Statistiky na tomhle serveru jsou opravdu zábavné. V srpnu nejvíc lidí přišlo přes nevěra a v září přes ano. Jinak je to nuda nuda nuda šeď. Samé výrazy ze slovníčku, jen tu a tam nějaké aktuální téma.
3. Marek Prokop: Tak ještě PROKOP software
20. 09. 2004 01:11
Když už jste s tím, Dušane a Martine, začali, tak přidám ještě příchody z Googlu na náš firemní web PROKOP software:
Procenta jsou tak vysoká asi proto, že se na tom webu jinak píše o věcech, které každý hledá trochu jinak, nebo je raději nehledá vůbec. A pokud vím, nevychází nahoře na žádnou opravdu frekventovanou frázi.
4. Honza Hučín: Diakritika
20. 09. 2004 08:42
Ano, třeba ta diakritika může způsobovat problém. Kdyby se Železářství u Rotta nebálo dát do title nabodeníčka, zřejmě by v Googlu bylo první na svůj název.
5. Andrej Mikula: Obchodna znacka
20. 09. 2004 13:12
Je sice pravda, ze optimalizovat na meno firmy moze byt dobre, ale len pre firmy ktore maju v povedomi ludi nejake 'meno'. Urcite ku mne nikto nepride (a za posledny rok ani nikto neprisiel) cez moj vymysleny nazov PEERnet, pokial nebudem mat Meno s velkym M.
6. Marek Prokop: RE: Diakritika
20. 09. 2004 19:37
Česky pasný web by samozřejmě měl používat diakritiku, a to i v
<title>
. Varianty bez diakritiky jde u méně konkurenčních slov, jakými firemní názvy často bývají, dohnat v URL, zpětnými odkazy nebo anglickou jazykovou verzí. Dobré příklady jsou třeba Škoda nebo ČSA - první jsou s i bez diakritiky.7. Marek Prokop: RE: Obchodna znacka
20. 09. 2004 19:40
Zažil jsem dost webů, které jejich názvem (nebo názvem firmy) ze začátku nikdo nehledal. Tato slova a doménový název se začali v klíčových slovech vyhledavačů objevovat až později. Řekl bych, že by tím dokonce šla měřit síla značky a to,jak se vyvíjí v čase.