Podivný článek o podivném vyhledávání
17. 08. 2004
Někdy žasnu, jaké bláboly jsou česká média schopna vyplodit o vyhledávačích. Jako třeba Adam Junek v článku Placené vyhledávání firmám vynáší (DigiWeb.cz, 16.8.04). Tak dokonale zkreslit pohled na placené vyhledávání vyžaduje skutečný talent. Co se mi konkrétně na článku nelíbí?
- Specifické služby několika českých portálů (placené první tři pozice a garance první strany) jsou zde vydávány za normální, ačkoli v největších světových vyhledávačích nemají obdoby.
- Google se prý odlišuje od konkurence rozlišováním placených a neplacených odkazů. Zde asi autor myslí konkurenci Googlu v Nigérii a České Republice, protože v civilizovaném světě se samozřejmě placená reklama odlišuje vždy.
- O Google AdWords se zde píše:
Základní poplatek je pět eur a minimální cena za jedno zvolení odkazu se pohybuje okolo pěti eurocentů.
Zmiňovat v tomto kontextu pět eur (ve skutečnosti 5 dolarů) jednorázového poplatku za zřízení účtu je absurdní. - V České republice prý investují do placeného vyhledávání společnosti okolo půl miliardy korun ročně. Zajímalo by mne, jak to autor ví, když právě Google, který je v ČR druhým nejpoužívanějším vyhledávačem, žádná použitelná čísla nezveřejňuje.
- Nejvýznamnější čistě český pay-per-click systém - eTarget - není zmíněn vůbec.
Jak už to na webu občas bývá, i zde je nakonec nejhodnotnější komentář pod článkem, konkrétně od Martina Kopty, který upozorňuje na to, že službou garance první strany porušují české portály zákon o regulaci reklamy.
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.