Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Podivný článek o podivném vyhledávání

17. 08. 2004

Někdy žasnu, jaké bláboly jsou česká média schopna vyplodit o vyhledávačích. Jako třeba Adam Junek v článku Placené vyhledávání firmám vynáší (DigiWeb.cz, 16.8.04). Tak dokonale zkreslit pohled na placené vyhledávání vyžaduje skutečný talent. Co se mi konkrétně na článku nelíbí?

  1. Specifické služby několika českých portálů (placené první tři pozice a garance první strany) jsou zde vydávány za normální, ačkoli v největších světových vyhledávačích nemají obdoby.
  2. Google se prý odlišuje od konkurence rozlišováním placených a neplacených odkazů. Zde asi autor myslí konkurenci Googlu v Nigérii a České Republice, protože v civilizovaném světě se samozřejmě placená reklama odlišuje vždy.
  3. O Google AdWords se zde píše: Základní poplatek je pět eur a minimální cena za jedno zvolení odkazu se pohybuje okolo pěti eurocentů. Zmiňovat v tomto kontextu pět eur (ve skutečnosti 5 dolarů) jednorázového poplatku za zřízení účtu je absurdní.
  4. V České republice prý investují do placeného vyhledávání společnosti okolo půl miliardy korun ročně. Zajímalo by mne, jak to autor ví, když právě Google, který je v ČR druhým nejpoužívanějším vyhledávačem, žádná použitelná čísla nezveřejňuje.
  5. Nejvýznamnější čistě český pay-per-click systém - eTarget - není zmíněn vůbec.

Jak už to na webu občas bývá, i zde je nakonec nejhodnotnější komentář pod článkem, konkrétně od Martina Kopty, který upozorňuje na to, že službou garance první strany porušují české portály zákon o regulaci reklamy.

Marek Prokop, 17. 08. 2004 06:43, Pošli komentář

Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.