Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Zkultivuje Google českou reklamu?

28. 06. 2004

Google již zřejmě má editory schopné kontrolovat česky psané reklamy AdWords. Inzerenti proto musí pečlivěji vážit slova.

Ačkoli má reklamní systém Google AdWords pro texty inzerátů dost přísná pravidla, čeští inzerenti je zatím moc vážně brát nemuseli. Editoři AdWords neuměli česky a většina prohřešků jim proto unikla. Dnes už to ale neplatí. Z různých míst mi docházejí zprávy o zablokovaných inzerátech a důvody zablokování svědčí o tom, že editor uměl česky.

Češtiny znalé editory vnímám jako další pozitivní zlom v nástupu AdWords na náš trh. Přísnější kontrola sice může zpočátku inzerenty odrazovat, ale v důsledku povede k vyšší důvěře uživatelů v reklamu. Inzerenti by to pak měli poznat na vyšší míře prokliku (CTR), která je zatím v českém Googlu ve srovnání se světem spíše podprůměrná.

Teď již zbývá, aby si tento princip uvědomila i ostatní česká internetová média. Čím důsledněji budou dbát na to, aby u nich zveřejňovaná reklama byla relevantní, neobtěžovala, nebyla zavádějící či přímo klamavá, tím víc cena jejich reklamní plochy poroste.

Marek Prokop, 28. 06. 2004 12:37, Pošli komentář

Komentáře

1. Robert Němec: Problémy s doménami

29. 06. 2004 19:49

Jeden můj klient si mi stěžoval, že má doménu Nejlevnejsi(to-co-prodava).cz a že mu ji nechtějí na AdWords pustit. :-)

2. Marek Prokop: RE: Problémy s doménami

29. 06. 2004 20:17

Inu, redakční pravidla AdWords superlativy zakazují, takže je to v pořádku.

Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.