Zkultivuje Google českou reklamu?
28. 06. 2004
Google již zřejmě má editory schopné kontrolovat česky psané reklamy AdWords. Inzerenti proto musí pečlivěji vážit slova.
Ačkoli má reklamní systém Google AdWords pro texty inzerátů dost přísná pravidla, čeští inzerenti je zatím moc vážně brát nemuseli. Editoři AdWords neuměli česky a většina prohřešků jim proto unikla. Dnes už to ale neplatí. Z různých míst mi docházejí zprávy o zablokovaných inzerátech a důvody zablokování svědčí o tom, že editor uměl česky.
Češtiny znalé editory vnímám jako další pozitivní zlom v nástupu AdWords na náš trh. Přísnější kontrola sice může zpočátku inzerenty odrazovat, ale v důsledku povede k vyšší důvěře uživatelů v reklamu. Inzerenti by to pak měli poznat na vyšší míře prokliku (CTR), která je zatím v českém Googlu ve srovnání se světem spíše podprůměrná.
Teď již zbývá, aby si tento princip uvědomila i ostatní česká internetová média. Čím důsledněji budou dbát na to, aby u nich zveřejňovaná reklama byla relevantní, neobtěžovala, nebyla zavádějící či přímo klamavá, tím víc cena jejich reklamní plochy poroste.
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. Robert Němec: Problémy s doménami
29. 06. 2004 19:49
Jeden můj klient si mi stěžoval, že má doménu Nejlevnejsi(to-co-prodava).cz a že mu ji nechtějí na AdWords pustit. :-)
2. Marek Prokop: RE: Problémy s doménami
29. 06. 2004 20:17
Inu, redakční pravidla AdWords superlativy zakazují, takže je to v pořádku.