Dočkáme se na českých webech živé obsluhy?
26. 04. 2004
Živá obsluha může výrazně zvýšit použitelnost a produktivitu webu. Přesto se s ní setkáváme jen zřídka.
Gerry McGovern se opět vrací ke svému oblíbenému samoobslužnému tématu. Tentokrát v článku How much human support does your website need? (New Thinking, 25.4.04) zdůrazňuje, že každá správná samohobsluha má mít i živou obsluhu. To ovšem na webu dosud není zvykem.
Na Human Click či podobný systém narazíte jen zřídka, navíc jen na zahraničních webech. U nás je zatím ticho po pěšině. Přitom třeba editoři katalogu Centra pracují na tři směny a pomoc naživo by tedy poskytovat mohli. Internet Mall má zase ve svých obchodech profesionálně vedené poradny - jen ta komunikace v reálném čase jim chybí.
Můžete namítnout, že na takové věci stačí telefon. Podle mne nestačí. Telefonem nenavedete návštěvníka na potřebné stránky, neukážete mu obrázek. Telefon je drahý - zákazník může být zrovna na druhém konci zeměkoule. A především, internetový zákazník nechce telefonovat. Kdyby chtěl, nesedal by k počítači, ale sáhl by po Zlatých stránkách.
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. Jiří Bureš: Je těžké se vcítit
26. 04. 2004 10:46
Jak trefné :-) Škoda, že je tak těžké se vcítit do druhé strany (nejenom na internetu). Empatickou slepotou pak jde omluvit v podstatě cokoli.
2. noname: Koukněte na www.wifishop.cz
27. 04. 2004 10:27
Koukněte na www.wifishop.cz - vlevo dole máte tlačítka na on-line komunikaci s prodavačem a technikem. Pokud vím, dokonce připravují možnost i hlasové komunikace, dokonce včetně videa.
3. keff: czechcomputers.cz
27. 04. 2004 22:09
Na Czechcomputer.cz to pochopili. ICQ na techniky a rychlé reakce na odpovědi v diskuzi u výrobků dávají najevo, že v tomhle obchodě se o vás stará někdo, komu na vás záleží. Pěkný příklad pro ostatní obchodníky, máte se co učit.
4. Radek Ondra: Telefonování
28. 04. 2004 08:23
Myslím si že to není pravda, alepospon u mě. Nemám problém, když najdu nějakou položku v e-shopu, zvednout telefon a zavolat. Jediný problém vidím v tom, že při 20 000 položkovém obchodě se stejně produktovou informaci nedozvím, možná jen nějaké info o stavu skladu apod.
Když jsem vybavoval byt elekotrospotřebiči tak jsme sledoval velmi dobré rady pod výrobky - myslím na serveru Bilezbozi - a neřekl bych, že ti co radili, věděli informace zpaměti. To by měli hlavu jako balón. Myslím si tedy, že prodavač na telefonu u většiny shopu nemá smysl, nebo pouze okrajově.
5. Sokolík: Skoro to tu už bylo
28. 04. 2004 16:41
Je to asi rok možná dva zpátky, co mě oslovil známý s reklamní agenturou, že by něco takového chtěl poskytovat pro své zákazníky. Dokonce jsem to začal kdysi i programovat, ale pak to šlo někam do ztracena (bohužel dotyčný měl výborné nápady a málo cílevědomosti je dotáhnout do konce).
Celé kouzlo bylo v tom on-line sledovat své návštěvníky webu a moci si jako prodavač vynutit rozhovor s nimi. Když nad tím tak přemýšlím, tak to byla docela dobrá myšlenka.