Průzkum cílové skupiny, vzor 1915
23. 04. 2004
Dobrá znalost cílové skupiny je klíčem k obchodnímu úspěchu. Na webu, i kdekoli jinde. Svou cílovou skupinu přitom můžete poznat velmi jednoduše a rychle. Ne vždy je nutný pečlivě připravený průzkum a náročné statistické vyhodnocování. Důležitý je bezprostřední kontakt s potenciálními zákazníky.
Mark Hurst píše v článku Case Study in Customer Experience (Good Experience, 22.4.04) o zajímavé případové studii. Vypráví o pánovi, který postával před obchody a výlohami pozoroval nakupující. Když potom vyšli ven, ptal se jich, proč si něco koupili, proč si nic nekoupili, atd.
Tím pánem byl Joyce C. Hall, zakladatel známé společnosti Hallmark, který takto již v roce 1915 zkoumal uvažování a chování zákazníků. Jeho metoda se moc nelišila od dnešních způsobů uživatelského testování webových stránek. Hurst však ve svém článku především zdůrazňuje, co Hall nedělal:
- Nepřipravoval předem žádné scénáře a úkoly.
- Nepokládal abstraktní otázky.
- Nedělal statistické průzkumy.
Inu, v jednoduchosti je síla.
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.