Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Průzkum cílové skupiny, vzor 1915

23. 04. 2004

Dobrá znalost cílové skupiny je klíčem k obchodnímu úspěchu. Na webu, i kdekoli jinde. Svou cílovou skupinu přitom můžete poznat velmi jednoduše a rychle. Ne vždy je nutný pečlivě připravený průzkum a náročné statistické vyhodnocování. Důležitý je bezprostřední kontakt s potenciálními zákazníky.

Mark Hurst píše v článku Case Study in Customer Experience (Good Experience, 22.4.04) o zajímavé případové studii. Vypráví o pánovi, který postával před obchody a výlohami pozoroval nakupující. Když potom vyšli ven, ptal se jich, proč si něco koupili, proč si nic nekoupili, atd.

Tím pánem byl Joyce C. Hall, zakladatel známé společnosti Hallmark, který takto již v roce 1915 zkoumal uvažování a chování zákazníků. Jeho metoda se moc nelišila od dnešních způsobů uživatelského testování webových stránek. Hurst však ve svém článku především zdůrazňuje, co Hall nedělal:

Inu, v jednoduchosti je síla.

Marek Prokop, 23. 04. 2004 00:04, Pošli komentář

Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.