Potlačuje nový Google přirozené výsledky hledání?
29. 03. 2004
Jak si tak brouzdám novým Googlem, nemohu se zbavit dojmu, že se přirozené výsledky dostaly poněkud do pozadí a první pozice již není to, co bývala.
Zprávu o tom, že dnes Google konečně přešel na dlouho připravovaný nový vzhled, jste již určitě zaznamenali. Možná vám ale uniklo, že spolu se vzhledem se mění i obsah výsledkových stránek, alespoň těch v anglické verzi. Před běžné výsledky hledání se totiž vklínila upoutávka (či jak to nazvat) na hledání zboží službou Froogle.
Když se vezmou v úvahu tyto čtyři odkazy Frooglu a první dva inzeráty AdWords, které jsou graficky méně výrazně odlišeny než dříve, dostává se první odkaz v přirozených výsledcích ve skutečnosti na dost nezáviděníhodnou sedmou pozici.
Porovnejte oba obrázky, které se kliknutím zvětší na celou stránku výsledků (velikost 74 a 66 kB), a posuďte sami, jak vyniká odkaz na Lucky Glass Chandeliers. Mně připadá na prvním obrázku (sejmuto 23. 3 04) o dost výraznější než na druhém, který jsem sejmul před chvílí. Svůj podíl na tom určitě mají i inzeráty AdWords vpravo, které s přirozenými výsledky dost splývají.
Souvislosti v Sově
- Google, Froogle a diskriminace zahraničních obchodníků (7.12.03)
- OK, Google české obchodníky nediskriminuje (10.12.03)
- Připravte se na Froogle (28.4.03)
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. dusoft: U mna to vyzera inak
29. 03. 2004 22:45
U mna Google zobrazuje AdWords uplne vpravo v stlpci, podla mna menej vyrazne ako predtym (normalny text, ziadne obdlznikove bloky) a Froogle vobec nevidiet. Hladal som rovnaky vyraz chandeliers.
2. Marek Prokop: RE: U mna to vyzera inak
29. 03. 2004 23:04
U vás to vypadá jinak, neboť jste nešel přes anglickou verzi Googlu a nejste v Americe. Já sice také ne, ale použil jsem parametr gl.
3. Lubos Kmetko:
30. 03. 2004 00:34
Ťažko to z obrázkov posúdiť, keď je na nich odkaz už ako navštívený. Na mňa z oboch kvôli tomu vyskočí práve luckyglass.cz, skúšal som sa teda na to pozrieť priamo cez Google a nezdá sa mi také kritické. Nie je siedma pozícia ako siedma pozícia, dôležité sa mi zdá, že nemusím rolovať, čo ale musím, keď chcem ísť na siedmu pozíciu prirodzených výsledkov.
Tie prvé linky mi pripadajú skôr ako taký nezrozumiteľný zhluk, zdá sa mi, výhodné, že pri luckyglass.cz je aj nejaký text. Nechápem celkom to slabomodré pozadie AdWords, zdá sa mi, že má nízky kotrast a neupútava moju pozornosť. V pocitovej rovine mi to asociuje niečo únavné, po čom moje oči radšej len rýchlo skĺznu ku kontrastnejším textom. Ale azda si v Google otestovali a vedia čo robia.
4. Martin Kopta: Froogle
30. 03. 2004 12:13
Nojo, Marku, ale kdyby Google posunul Froogle někam stranou, tak by na tom tolik nevydělal.
5. Marek Prokop: RE: Froogle
30. 03. 2004 12:35
Martine, zařazení do Froogle je zadarmo a AdWords se tam zobrazují úplně stejné, jako v normálním hledání.
6. Pavel Kout: Asi nejen Google
30. 03. 2004 14:26
Myslím, že tohle začne být naprosto normální, viz třeba výsledky hledání na portálech - přednost mají placené stránky a weby registrované nebo hostované u provozovatele portálu. Web se stal běžným marketingovým médiem a spousta věcí už asi nebude zdarma. Chceš být vidět? Tak zaplať anebo mazej na konec fronty.