Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Proč reklamní agentury nechápou web

3. 02. 2004

Reklamní agentury obvykle dělají mizerné weby. Zvládají krátké časy, malý prostor a tvrdý boj o pozornost, jenže to na webu neplatí.

Zatímco jsem v uplynulých dvou týdnech nestíhal blogovat, Gerry McGovern napsal pro svůj newsletter New Thinking dva vynikající texty:

  1. Web design: never let an ad agency near your website (19.1.04)
  2. Words come before looks in web design (26.1.04)

V tom prvním ukazuje na blábolech z webu Saatchi & Saatchi a na dalších příkladech, jak nejznámější světové reklamní agentury nechápou web a své vlastní stránky tvoří zcela amatérsky. Když čtu McGovernův povzdech o budování značky (Branding. I don’t know how many times branding has been used as an excuse for awful web design.), mám pocit, že potkáváme ty samé lidi. Také na definici flashového intra asi hned tak nezapomenu:

Co je flashové intro jiného, než podřadná televizní reklama vytvořená někým, kdo ví, že nikdy nedostane příležitost vytvořit skutečnou televizní reklamu?

V druhém článku pak McGovern hledá důvody, proč se reklamním agenturám web vymyká z rukou. Vysvětlení, ke kterému dospívá, je jednoduché a přirozené:

Reklamní agentury mají sklon k příšernému webdesignu, protože jsou posedlé získáváním pozornosti. Když lidé na váš web přijdou, už jejich pozornost máte. Chtějí něco udělat, Chtějí podrobnosti, Chtějí fakta. Nejvíc ze všeho si cení svého času. Tak jim ho šetřete.

Pokud pracujete v reklamní agentuře, vytiskněte si tyto dva články a pověste si je nad stůl.

Marek Prokop, 3. 02. 2004 13:30, Pošli komentář

Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.