Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Zkušenosti Adaptive Path jsou na prodej

3. 02. 2004

Webdesignérská společnost Adaptive Path, známá svou důslednou orientací na informační architekturu, použitelnost a uživatelský prožitek (user experience), zkouší zhodnotit své bohaté praktické zkušenosti publikační činnosti. V současnosti nabízí tři specializované reporty - jeden zdarma, ostatní za jednotnou cenu 49 USD - a připravuje několik dalších.

Přiznám se, že mne něco podobné také láká. Jen si nejsem jist, o jaká témata by byl mezi českými webdesignery největší zájem a jaká cena by byla v našich podmínkách přijatelná. Uvítám proto vaše komentáře.

Marek Prokop, 3. 02. 2004 12:43, Pošli komentář

Komentáře

1. Martin Snížek:

3. 02. 2004 20:14

Mě by třeba lákaly sumarizace jistých témat, jako jsou informační architektura, marketing na internetu nebo SEO (tedy asi něco jiného, než dělá Adaptive Path). Sám si z těchto oborů také střádám poznatky, ale logicky tím nemohu trávit tolik času, abych s nimi byl úplně spokojený. Takovéto sumarizace by mi tedy ušetřili mnoho času i peněz.

Pokud se týká konkrétní ceny, záleželo by to na rozsahu reportu a dalších okolnostech.

2. Marek Prokop: Témata a ceny elektronických publikací

3. 02. 2004 21:16

Díky za komentář, Martine. Sumarizace určitých témat by zřejmě měly být v normálních knížkách. Tady spíš jde o konkrétní řešení konkrétních potřeb. Např. jak nejlépe navrhnout e-shop s uměleckými předměty, nebo jak dělat online marketing pro rodinný penzion.

Pokud jde o cenu, limitující jsou náklady spojené s prodejem, fakturací a převodem peněz. Dokud u nás nefungují platební karty, je pro malou firmu mého typu obtížné prodávat něco na webu za méně než cca. 1 000 Kč. Otázka tedy spíše zní, za jakou elektronickou publikaci by bylo alespoň několik desítek lidí ochotno zaplatit okolo tisícikoruny.

3. Vilém Málek: Na čem záleží cena produktu?

4. 02. 2004 10:53

Podle současných ekonomických teorií nezáleží cena produktu na ceně jeho výroby nebo distribuce, ale na cílové skupině a její ochotě si výrobek zakoupit.

V tomto případě by si tedy vydavatel musel rozmyslet, zda chce prodávat všeobecně přístupný produkt všem webdesignérům nebo jen větším webdesignerským studiím a velkým firmám, které se snaží „dělat bussines“ na netu.

Otázka zcela mimo tuto úvahu je, jak by na prodej něčeho podobného reagovala naše internetová scéna. Aby se neprodala třeba jen jedna kopie a nezačala putovat po netu zdarma, což je, jak zmínil jistý teoretik, cena bezkonkurenční ;-)

4. Martin Snížek:

4. 02. 2004 20:43

Sumarizace určitých témat by zřejmě měly být v normálních knížkách.

Knížky mají v tomto ohledu jeden problém - nestíhají jít ruku v ruce s rychlým vývojem, jejich napsání a vydání trvá příliš dlouho.

Obory jako internetový marketing nebo SEO se sice nevyvíjejí nijak bouřlivě (nemění se jejich základní poznatky), ale přesto se vyvíjejí - během roku se objeví nové postupy, teorie, články apod. (doufám, že to je srozumitelné). A právě například sumarizace internetového marketingu (respektive článků o něm) za uplynulý rok - tedy jakési best ofnbsp;- by se mi docela hodila ;-)

5. Jan Bien:

7. 02. 2004 11:57

Web je plný článků o architektuře a struktuře webu, přístupnosti, validitě atd… Technicky, myslím si, není třeba téma dále sumarizovat. Co mi ale chybí je přesně to, o čem pan Prokop přemýšlí a co by zaplaceno být mělo. Tedy konkrétní zkušenosti s byznysem, v němž má web nějakou roli (ať již jen reklamní, nebo kompletně marketingovou).

Dokáži si představit reporty, které bych zaplatil i několika tisíci korunami. Např. již zmíněný report o vedení online marketingu pro rodinný penzion, nebo zkušenosti s prodejem určitého typu zboží na internetu. Součástí reportu by byla i upozornění na úskalí ukrytá v nedostatečné legislativě, společenských trendech,…

Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.