Seriál o Google AdWords pokračuje
6. 01. 2004
Derek Vaughan se v druhé části seriálu o Google AdWords věnuje textu inzerátu a cílovým stránkám. Textová reklama ve vyhledavačích zajímá i Dušana Janovského.
Derek Vaughan v magazínu SitePoint pokračuje ve svém seriálu How to Cheat Google AdWords Select. V sobotu vyšla druhá část zaměřená na to, jak správně formulovat text inzerátu a na jaké stránky směřovat návštěvníky z AdWords. Zde je několik praktických rad:
- Nadpis inzerátu by měl obsahovat nejdůležitější klíčovou frázi.
- Inzerát musí povzbudit ke kliknutí potenciální zákazníky a naopak odradit od kliknutí ty, kteří si určitě nic nekoupí.
- Odkaz by měl z inzerátu vést na stránku, která nejlépe odpovídá hledané frázi.
Máte pocit, že se s AdWords poslední dobou nějak roztrhl pytel? Upřímně řečeno, část toho rozruchu mám na svědomí já, protože vás chci nalákat na své školení. Zároveň ovšem textová reklama ve vyhledavačích již delší dobu představuje skutečně perspektivní trend. Např. Dušan Janovský v článku Rok 2003: webová reklama (Yuhůův weblog o webu, 3.1.03) píše:
Pro většinu webových trendů platí, že jsme zhruba dva roky za USA. Tam už nejméně rok vědí, že klasická grafická reklama je oproti textové reklamě neúčinná, a chovají se podle toho. Průměrná klikanost bannerů v řádu promile je katastrofální neúspěch grafické reklamy jako interaktivního formátu. (…) Textová reklama je mnohem klikanější než grafická, patrně nese i větší sdělení.
Související příspěvky
- Jak dostat maximum z Google AdWords (27.12.03)
- Školení Google AdWords (15.12.03)
- Dotahuje Google Seznam? (4.11.03)
- Google AdSense: chytrá reklama s otazníky (24.6.03)
- Nielsen o textových reklamách (29.4.03)
- Je textová reklama účinnější než grafická? (18.4.02)
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. Marek Janů: Ať už to je i pro český stránky
7. 01. 2004 18:04
Kéž by to už fachčilo i pro český stránky!
2. Marek Prokop: Vžyť to je i pro české stránky
7. 01. 2004 20:30
Google AdWords můžete použít pro české stránky bez problémů. Kampaň sice nejde cílit na češtinu jako jazyk, jde však cílit na Českou republiku. Google se pak orientuje podle IP adresy uživatele a funguje mu to velmi spolehlivě.
Jiná věc je Google AdSense, tedy zobrazování reklamy AdWords na vlastních stránkách. To pro češtinu zatím opravdu nejde a podle mých informací hned tak nepůjde. Důvodem je málo českých inzerátů v AdWords. Je to logické, nejprve musí být inzerenti, pak inzeráty a teprve nakonec ti, kdo inzeráty zobrazují. Nebo to bylo s tou slepicí a vejcem jinak? ;-)