Weblogy a optimalizace pro vyhledavače
5. 01. 2004
Vytlačují weblogy z vyhledavačů komerční weby? A pokud ano, co s tím? Na tyto otázky odpovídá Brandon Olejniczak.
Weblogy a vyhledavače si zvolil Brandon Olejniczak za téma svého silvestrovského článku Weblogging vs. The Googliath (Digital Web Magazine, 31.12.03). Na začátku rekapituluje obavy, které už přes rok zaznívají z mnoha stran - weblogy prý narušují výsledky vyhledávání Googlu. Cpou se na přední pozice a lidé hledající seriózní nabídky zboží či služeb tak nacházejí jen čísi osobní zápisky.
Je tomu ale skutečně tak? Evan Williams, jehož argumenty Olejniczak v článku cituje, si to nemyslí a také průzkum magazínu Microdoc dominanci weblogů ve vyhledavačích zpochybňuje. Zároveň je však zřejmé, že vyhledavače mají kvalitní weblogy rády a za dobře strukturovaný, hojně odkazovaný a často aktualizovaný obsah je odměňují dobrým umístěním i pro nadprůměrně konkurenční slova.
Mají tedy komerční weby dál brečet Googlu na rameni a cítit se ukřivděně, protože je weblogy předhánějí? Kdepak, Olejniczak má pro ně jiný, mnohem logičtější recept. Ať raději začnou také blogovat. Nebo lépe řečeno, ať se začnou jako weblogy chovat - ať systematicky budují obsah, který je
- důsledně tematicky zacílený,
- atraktivní pro potenciální zákazníky i hledače informací,
- dobře strukturovaný a prolinkovaný,
- díky své kvalitě často odkazovaný z jiných webů,
- spravovaný jednoduchým, nenákladným a k vyhledavačům přátelským redakčním systémem.
Komentáře k tomu článku jsou uzavřeny.
Komentáře
1. Ondrej Ivanic: Nie,
6. 01. 2004 01:05
Weblog je stranka ako kazda ina. Ja ako zakaznik som len rad ked uvidim spokojnost blogera s produktom ktory si chem kupit.
Ak by zacal vyhladavac menit vahu stranok -> co je prechod k niecomu ako PFI tak to mozno nedopadne dobre.
Sucasne vyhladavace maju problem so SEO :). Kazdy vie ako na ne a potom su plne zbytocnosti.