Přeskoč navigaci

Weblog pro webmastery a webdesignéry

28.1.03

Hladá se PPWizard wizard

Blogger mi pro Sovu čím dál víc přestává vyhovovat. Stvořit v něm navigaci, která by byla jak rozumně použitelná pro čtenáře, tak čitelná pro vyhledavače, je hrůza. Navic se přibližně před týdnem rozhodl, že mi většinu archivu už nebude nadále udržovat vůbec a nenašel jsem způsob, jak ho od toho odradit. Proto uvažuji, že si vytvořím nový jednoduchý redakční systém pro vedení weblogu pomocí PPWizardu.

Pokud PPWizard neznáte, je to vynikající preprocessor, kterým je, kromě weblogu, generovaná celá Sova a který používám pro mnoho dalších webů. Jeho princip by šel s přimhouřeným okem přirovnat k PHP, funguje ale lokálně, offline a generuje obecně jakékoli textové soubory. Podrobnosti najdete ve starším sovím článku PPWizard - univerzální preprocesor i pro HTML.

Teď ale zpět k původnímu problému. Našel by se mezi vámi někdo, kdo PPWizard používá a chtěl by se mnou spolupracovat na vývoji jednoduchého, nekomerčního redakčního systému? Pokud ano, kontaktujte mne, prosím, na mprokop@prokopsw.cz. Děkuji.

Vložil Marek Prokop v 23:23. Trvalý odkaz

Pixiho RSS

Petr „Pixy“ Staníček zpřístupnil RSS verzi svých weblogů.

Vložil Marek Prokop v 22:45. Trvalý odkaz

Opera 7

Opera 7 pro Windows byla dokončena. Mezi nové a vylepšené (oproti verzi 6) vlastnosti patří např.:

  • vylepšená podpora standardů, zejména DOM 2CSS 2,
  • vylepšené a rozšířené uživatelské rozhraní,
  • podpora pro uživatelské stylové předpisy (style sheety),
  • simulace zobrazení stránky v PDA a mobilních telefonech.
Vložil Marek Prokop v 20:17. Trvalý odkaz

27.1.03

Publikovat se ziskem není legrace

Jak Web dospívá a pobírá rozum, čím dál jasněji se ukazuje, že jeho vrozenou podstatou je publikování. Kdepak interaktivita, on-line společenství a podobná magie, ale obsah. Musíte zajišťovat obsah, psát obsah, redigovat obsah a zveřejňovat obsah. Zkrátka, provozujete-li web, publikujete. To ale není vše, o čem vás bude přesvědčovat Gerry McGovern ve svém posledním článku The high cost of running a website. Aby byla mozaika pravdy celá, zbývají ještě dva kamínky: publikování není levná legrace a vydělat peníze publikováním není vůbec snadné.

Zdá se vám taková pravda poněkud pesimistická? McGovern to však vidí jinak – čím dříve manažerům firem dojde, že Web je drahý a že se musí vyplácet, tím lépe, neboť:

Some organizations will find that the Web simply doesn't work very well for them. They will create small, simple websites that are easy to maintain. Some will find that with proper planning, the Web can deliver results. But even in these situations, success will often depend on managing costs as tightly as possible.

It's easy to be a publisher on the Web. It's easy to lose a lot of money too.

Vložil Marek Prokop v 18:28. Trvalý odkaz

Eurotel to s Webem neumí

V době, kdy mobilní komunikace a Internet postupně splývají v jedno, by významný operátor mobilní telefonní sítě asi měl o Internetu a WWW něco tušit. Pokud by se totiž ukázalo, že Webu rozumí méně, než lecjaký amatérský webmaster, lidé by mohli zapochybovat, zda se vůbec vyzná aspoň v těch mobilech. Také vám to připadá jako logická úvaha? Eurotelu zřejmě ne – Petr Staníček: Eurotel neposkytuje informace nevhodným uživatelům (Lupa, 27.1.03).

Vložil Marek Prokop v 17:22. Trvalý odkaz

26.1.03

Slovník vyhledavačů

Dostali jste PR0 za odkazy na FFA a vypadli jste ze SERPs? Najděte si někoho na SEO, zaregistrujte se do ODP a mezi tím doufejte v ATW, nebo zkuste PPC SE. Jinak se MWR nedočkáte, i kdyby vaše EPCEPV byly sebelepší. Vůbec mi nerozumíte? Zkuste Slovník vyhledavačů.

Vložil Marek Prokop v 16:24. Trvalý odkaz

Komu slouží Google PageRank

Podle svých tvůrců má Google PageRank akcentovat popularitu stránky a tím ve výsledcích hledání preferovat kvalitní obsah. Je tomu ale skutečně tak? Tony Bury o tom zřejmě pochybuje a své pochybnosti dokládá v článku Google PageRank - Democracy or Corporate Muscle? (SitePoint, 16.1.03) i několika příklady.

Vložil Marek Prokop v 16:23. Trvalý odkaz

Čtyři typy zákazníků

Lidé jsou různí a platí to i o zákaznících elektronických obchodů. Bryan Eisenberg v článku The Way Customers Want to Buy charakterizuje čtyři typy zákazníků a radí, jak učinit nabídku atraktivní pro každého z nich.

Vložil Marek Prokop v 16:22. Trvalý odkaz

Týden na Evolt.org

Tři články by vás tento týden mohli zaujmout na Evolt.org:

Vložil Marek Prokop v 14:00. Trvalý odkaz

Přečtěte si příspěvky za posledních sedm dní, nebo starší. Chcete-li se odkazovat na konkrétní příspěvek, použijte trvalý odkaz pod ním.

Obsah této stránky je přístupný jakýmkoli prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje novější standardy HTML 4.0 a CSS 2. Pokud čtete tuto zprávu, znamená to, že váš prohlížeč tyto standardy zřejmě nepodporuje. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak s plně přístupným obsahem.