Weblog pro webmastery a webdesignéry
22. 12. 2003
Dušan Janovský: do roka dotáhnu Interval
Dušan Janovský, známý pod přezdívkou Yuhů jako autor populární online příručky Jak psát web, poskytl minulý týden rozhovor magazínu LUnet.sk. Vysvětluje v něm, proč na webu publikuje, co si myslí o vývoji v oblasti prohlížečů a brousí si zuby na návštěvnost Intervalu.cz. O návštěvnosti hovoří i v souvislosti s blogováním:
Cenu má blog o čemkoliv. Hlavní motivace pro autora ale není návštěvnost nebo ohlasy, ale možnost vyjádřit se. Dobrý blog vzniká jakoby zevnitř, jako tekoucí láva z natlakované sopky. Normálně láva vytéká sama, ale pokud ji budeš chtít čerpat, nepůjde to.
… Správný blog vzniká z nabídky myšlenek, ne z jejich poptávky. Přesně opačně než blogy fungují zpravodajské servery: píšou, protože je čtenáři chtějí číst. A zanikají, když je čtenáři nečtou. Blogy naopak zanikají, když je autoři už nechtějí psát…
25 % obchodů trápí zákazníky malým písmem
Čtvrtina z 60 elektronických obchodů, na něž se zaměřila nedávná studie společnosti Future Now, používá velikost písma, která se obtížně čte i lidem pod 35 let. V článku Customer-Focused Excellence (ClickZ, 19.12.03) to zmiňuje Bryan Eisenberg a přidává toto vysvětlení:
Proč obchodníci výchozí písmo trochu nezvětší? To je jednoduché. Navrhnou vzhled před tím, než se rozhodnou, jak do něj bude včleněn text. Pak vyberou velikost písma tak, aby se tam nějak vešlo.
Obávám se, že u nás by podobná studie přinesla výsledky ještě mnohem horší. Právě teď si nevybavuji žádný český elektronický obchod, ve kterém bych delší texty mohl číst při výchozí velikosti písma bez zvýšené námahy.
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 21. 12. 2003
- Následující den: 23. 12. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní