Weblog pro webmastery a webdesignéry
06. 12. 2003
Pozor na laboratorní použitelnost
Teoreticky použitelnější web nemusí vždy také lépe prodávat. Hezkým příkladem dvou elektronických obchodů s módním zbožím to dokládá Bryan Eisenberg v článku Does Usability Actually Sell Anything? (ClickZ, 5.12.03). Testování použitelnosti ukázalo, že se zákazníkovi daří najít a objednat konkretní zboží v prvním obchodě desetkrát lépe než ve druhém. Přesto je ten druhý obchodně úspěšnější. Jak je to možné?
Eisenberg si to vysvětluje chybně navrženým testem, který se zaměřil na nalezitelnost konkrétně určeného výrobku, aniž by bral v potaz skutečné chování zákazníků. Ti totiž v obchodě s módním zbožím jen zcela výjimečně hledají modrou hedvábnou blůzu. Místo toho se raději nechávají ovlivnit momentálními pocity a nakupují impulzivně. Právě to si druhý obchod uvědomil a svůj design tomu přizpůsobil.
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 05. 12. 2003
- Následující den: 07. 12. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní