Weblog pro webmastery a webdesignéry
17. 11. 2003
Florida se začíná vybarvovat
Právě probíhající aktualizace (update) Googlu s kódovým označením Florida (viz Google smeten hurikánem Florida. Sova v síti, 16.11.03) začíná být trochu pochopitelnější. Zásadní změnu výsledků vyhledávání má zřejmě na svědomí to, že do hodnotících kritérií nejsou zahrnuty texty zpětných odkazů.
Ve všech případech, které jsem zkoušel, se mi tuto teorii podařilo podpořit porovnáním původních výsledků z pátku, nových výsledků a nových výsledků s operátorem allinanchor. Nadále je ovšem otevřena otázka, zda se jedná o záměr a výsledky již nadále zůstanou podobné současným, nebo zda jde o dočasnou chybu.
Ohlasy a souvislosti k tomuto příspěvku
Petr Weida: Update Florida - shrnutí (About weblog, 17.11.03)
Dušan Janovský: Brání se Google spamu? (Yuhůův weblog o webu, 17.11.03)
Odkazy bez komentáře již trvale
Občas jsem zařazoval jako samostatný příspěvek prostý seznam odkazů na články, které jsem sice přečetl a doporučuji vám je také, ale nestihl jsem je okomentovat. Ode dneška mají tyto odkazy bez komentáře své trvalé místo na titulní stránce weblogu v pravém sloupci nahoře (verze se styly), resp. pod všemi příspěvky (verze bez stylů). Bude se zobrazovat vždy jen šest nejnovějších, tak ať vám něco neuteče.
Jazyk nebo optimalizace pro vyhledavače? Obojí!
Jill Whalen se svým posledním článkem nazvaným SEO at the Expense of Good Copy - No Way! (Search Engine Guide, 13.11.03) potkala s naší nedávnou diskusí o jazykové kvalitě obsahu. Tentokrát však nejde o cizí jazyky, ale o to, zda je nutné prznit stylistiku kvůli optimalizaci pro vyhledavače. Názor Whalenové je jednoznačný:
…SEO konzultant bez vlastního nebo externího profesionálního textaře, poskytuje svým klientům velmi špatnou službu, neboť dosáhnout vysokých pozic s textem, který zní, jako by ho psal SEO konzultant, nemá smysl. Něco prodat je pak milionkrát těžší.
Pro těch několik blogerů, kteří neumějí číst, raději zdůrazňuji, že řeč je o obchodně orientovaných webech a protiargumenty z pozice osobních či nekomerčně informačních projektů jsou bezpředmětné.
Přístupnost jako konkurenční výhoda
Na mezinárodním trhu technologií pro elektronické obchodování (e-commerce) je nabito až k prasknutí a není proto divu, že dodavatelé hledají nové konkurenční výhody. Na přístupnost, soulad se standardy W3C a vstřícnost k vyhledavačům vsadila britská společnost Karova.
Její balík řešení pro elektronický obchod, který stylově uvede na trh za pár dní na technologické konferenci Královského národního institutu pro nevidomé (RNIB), má umožňovat přístupnost nejvyšší úrovně AAA podle WCAG, strukturovaný CSS layout, atd. Ostatně i samotný web Karovy je vzorem vynikající přístupnost. (via The Web Standards Project)
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 16. 11. 2003
- Následující den: 18. 11. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní