Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

01. 10. 2003

Helpnet - ostuda českého Internetu

Podle včerejší zprávy ČTK byl před čtyřmi týdny oficiálně spuštěn zkušební provoz portálu Helpnet.cz. Je určen osobám se specifickými potřebami, tedy těm, kteří potřebují nadprůměrně (když už ne zcela dokonale) přístupné webové stránky. To je však to poslední, co Helpnet.cz nabízí.

Nedejme se zmást tím, že se jedná o zkušební provoz. V oblasti přístupnosti nemá žádné zkoušení místo. Buď někdo má potřebné znalosti (zejména WCAG), nebo je nemá. Tým Helpnet.cz již dostatečně prokázal, že o přístupnosti webového obsahu netuší ani ň, takže by měl přestat zkoušet trpělivost publika a přenechat svou práci někomu povolanějšímu.

Souvislosti

Marek Prokop, 01. 10. 2003 9:34, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Objevil Google zbraň proti Microsoftu?

Google kupuje společnost Kaltix. To naznačuje, že zbraní ve válce vyhledavačů by se mohlo stát personalizované vyhledávání.

Google kupuje Kaltix. Nic moc dalšího se z tiskové zprávy nedozvíte. Přesto se jedná o akvizici, která může otřást světem internetového vyhledávání. Proč?

  1. Kaltix založili před pár měsíci pánové Kamvar, Haveliwala, Manning a Golub, kteří vyvinuli metodu, jak spočítat PageRank mnohem rychleji než dosud. Tak rychle, že ho lze spočítat přímo během zpracování dotazu a přizpůsobit ho tedy nejen dotazu, ale i uživateli. Ano, jde o personalizované vyhledávání.

  2. Google nemívá od podobných akvizic daleko k jejich praktickému využití. Viz Blogger, viz Applied Semantics a AdSense.

  3. Google nutně potřebuje zbraň proti Microsoftu. Proč, to jsem psal předevčírem v příspěvku Microsoft se chystá do války o vyhledávání. Personalizované vyhledávání určitě může být oním Marckiniho Googlem nové generace

Už se těším na zděšení všech těch SEO experty, kteří ještě podstatu optimalizace pro vyhledevače nepochopili a upínají se jen k dosaženým pozicím. Co si počnou, až se každému uživateli zobrazí trochu jiné výsledky vyhledávání? Mimochodem, Google již s personalizací začal: Are you a frequent searcher? Now you can know.

Další informace via Feedster.

Marek Prokop, 01. 10. 2003 1:32, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.