Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

12. 08. 2003

Internetové obchody neplní své povinnosti

Test 120 internetových obchodů, který v polovině července provedlo Sdružením obrany spotřebitelů České republiky (SOS), ukázal, že 17 % obchodů tají svou adresu, 55 % obchodů IČO a celých 85 % obchodů neupozorňuje zákazníky na možnost odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Všechny tři informace přitom předepisuje Občanský zákoník již od začátku roku 2001.

Domnívám se, že zejména třetí prohřešek (neupozornění na záruku vrácení peněz) dělají obchody z neznalosti. Jsou tím totiž sami proti sobě, neboť neupozorněním na záruku se její délka automaticky ze zákona prodlužuje ze 14 dnů na 3 měsíce. Je proto dobře, že SOS tímto testem připomělo obchodníkům jejich povinnosti a zákazníkům jejich práva. Není dobře, že detailní výsledky testu jsou k dispozici jen jako wordovský dokument (navíc neoznačený, fuj!).

Marek Prokop, 12. 08. 2003 20:04, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Optimalizace pro vyhledavače a weblogy

Dva kvalitní články zaměřené na kultivaci návštěvnosti přináší dnešní Interval.cz. V prvním vás Petr Weida velmi přehledně a aktuálně uvede do problematiky SEO – Search Engine Optimization. Druhý napsal David Bureš a jeho tématem i názvem je Optimalizace pro weblogy.

Až budete číst Davidův článek, možná vás napadne, zda u nás už optimalizace pro weblogy a  Weblog marketing vůbec už funguje. Pokud vím, tuto strategii aplikoval Martin Kopta (a částečně již před ním Daniel Dočekal) na DigiWebu a výsledky jsou velmi povzbudivé.

Marek Prokop, 12. 08. 2003 13:08, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Bloglines - nový RSS agregátor

Vyzkoušel jsem Bloglines - nový online RSS agregátor. Ve srovnání s myrss.pooh.cz, který zatím používám, má některé výhody i nevýhody:

  • Své kanály si můžete organizovat do složek. Pokud jich sledujete mnoho desítek jako já, je to dost velká výhoda.
  • Uživatelské rozhraní využívá rámce. To je výhoda i nevýhoda. Je to přehlednější, ale nelze načíst všechny novinky naráz na jednu obrazovku. To mi dost vadí.
  • Výborná je práce s přečtenými/nepřečtenými položkami. Kromě toho, že se označují automaticky, můžete sami označit vše za přečtené.
  • Nový kanál jde snadno přidat přímo na vaší osobní stránce. Není třeba chodit jinam jako na Pooh.cz.
  • RSS parser toleruje některé chyby a načte tak víc kanálů než Pooh.

Díky možnosti načíst naráz vše asi zůstanu u Medvídka Pů. Kdyby časem navíc vylepšil práci se stavem položek (přečteno/nepřečteno), abych nepřišel o nepřečtené novinky kdykoli si omylem zavřu okno, nedal bych na něj dopustit.

Marek Prokop, 12. 08. 2003 12:08, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Mikovo marketingové nářadí

Kufřík bezplatných online nástrojů pro webmastery zabývající se optimalizací pro vyhledavače nabízí Michael Wong na webu Mike's Marketing Tools. Otestoval jsem a shledal plně funkčními tyto:

  • Search Engine Rankings - zjištění pozice webu v deseti hlavních vyhledavačích (Google, Yahoo!, MSN, AOL a další).
  • Link Popularity Check - zjištění počtu zpětných odkazů na zadaný web ve vyhledavačích Google, MSN (Inktomi), AllTheWeb, AltaVista a Teoma.
  • Marketing Forum Watch - průběžně aktualizovaný proud titulků z pár desítek diskusních fór věnovaných internetovému marketingu a online podnikání.

Tyto volně dostupné nástroje nemají dlouhého trvání (mj. např. proto, že Google nemá automatizované dotazy rád), takže si užívejte, dokud je co.

Marek Prokop, 12. 08. 2003 0:45, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.