Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

04. 07. 2003

Pět E použitelnosti

Pět E tvoří základní pilíře či rozměry použitelnosti v koncepci, kterou představuje Whitney Quesenbery v článku Using the 5Es to Understand Users:

  • Effective (účinný): Jak úplnně a přesně je dosaženo cíle či prožitku.
  • Efficient (efektivní): Jak rychle může být práce dokončena.
  • Engaging (poutavý): Jak dobře rozhraní zláká uživatele k interakci a jak příjemně se s ním pracuje.
  • Error Tolerant (odolný vůči chybám): Jak dobře produkt brání vzniku chyb a pomáhá uživateli se s chybami vyrovnat.
  • Easy to Learn (snadný k naučení): Jak dobře uživatel produkt pochopí a později rozvíjí jeho podrobnější znalost.

Článek dále obsahuje rady, jak využít koncepci pěti E při plánování testů použitelnosti. (via WebWord)

Marek Prokop, 04. 07. 2003 14:22, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Jak české firmy nakupují na Internetu

77 % českých firem důvěřuje nakupováni na Internetu a skutečně na něm nakupuje. Více než třetina dokonce alespoň jednou měsíčně. Vyplývá to ze studie Digimarku, jejíž výsledky vyšly dnes na Živě pod názvem České firmy mají nákupy na Internetu rády. Výsledky okomentoval Jiří Hlavenka.

Marek Prokop, 04. 07. 2003 10:30, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.