Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

24. 06. 2003

Google AdSense: chytrá reklama s otazníky

Nový reklamní systém Googlu zobrazuje inteligentní, kontextově cílenou reklamu. Provokuje však k otázkám.

Před necelým týdnem Google poměrně v tichosti spustil svůj nový reklamní systém AdSense. Webmaster zaregistruje svůj web, vloží na stránky reklamní kód, počká na schválení a pak již jen za zobrazování reklamy (přesněji za prokliky) inkasuje peníze. Není to však jen tak obyčejná reklama. Kromě toho, že je textová a navštěvníky tedy neobtěžuje objemem či vlezlostí, je navíc vybírána tak, aby se hodila k obsahu stránky.

Musím říci, že chytré cílení se Googlu daří. Do testovacího formuláře u Aarona Swartze jsem zadal URL mého CSS Workshopu (www.sovavsiti.cz/css/) a málem jsem spadl překvapením ze židle. Na tři ze čtyř zobrazených ukázkových reklam bych od minuty klikl, a to jsem naposledy klikl na reklamu asi před půl rokem.

Na druhou stranu AdSense vyvolává zatím více otázek, než odpovědí. Například, co bude s nezávislostí Googlu, když bude, jak slibuje, weby v systému AdSense přednostně indexovat? Nezačne je také trochu protežovat ve výsledcích hledání? A kolik vlastně dostanou webmasteří za reklamu zaplaceno?

Máte-li vhodné anglicky psané stránky, můžete si AdSense sami vyzkoušet. Pokud tak učiníte, napište mi, prosím, vaše praktické zkušenosti. Mne i ostatní čtenáře by určitě zajímaly. (Další informace via Feedster)

Marek Prokop, 24. 06. 2003 15:23, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Webové týmy se mění

Role a zodpovědnosti webových týmů se mění píše Gerry McGovern v posledním čísle svého newsletteru New Thinking (22.6.03). Zatímco dříve za firemní web či intranet zodpovídali převážně muži z IT oborů, dnes přibývá specialistů na komunikaci, což jsou často ženy. Tento posun reflektuje přirozené funkce Webu a je tedy správný.

Tak to alespoň vidí McGovern z perspektivy svého domovského Irska a svých přednáškových cest po západní Evropě a USA. Vtírá se mi neodbytný dojem, že u nás je to trochu jinak. Ve webových týmech stále hrají hlavní roli technici a grafici, což jsou profese, které McGovern v článku staví spíše do pozadí. Na tomto se ale shodneme:

Mnoho organizací nyní zápasí s webovým týmem, který již nadále nedpovídá potřebám.

Marek Prokop, 24. 06. 2003 14:44, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.