Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

23. 06. 2003

Předělejte klienta, pak web

Sebelepší práce webdesignérů nepřinese výsledky bez aktivní vůle a součinnosti majitele webu.

Mark Hurst v článku The Most Important User Experience Method (Good Experience, 20.6.03) píše:

Změnit organizaci je nejtěžší a nejdůležitější část práce na uživatelském prožitku.

Dokládá to příběhem o rozsáhlém a pečlivém uživatelském testování, jehož výsledky se nikdy nedostaly k příslušným šéfům dané organizace. Jejich podřízení se jim je neodvážili ukázat, protože výsledky ukazovaly, že web není tak dokonalý, jak si do té doby všichni představovali.

Není to jediný příklad toho, kdy přichází webdesignérova práce nazmar. V našich podmínkách často klient jeden den nový web převezme a druhý den už neví, že ho má. Nikoho nepověří správou obsahu, nikdo neodpovídá na emaily, o vyhodnocování návštěvnosti a obchodního efektu ani nemluvě. Hurstova rada je tedy opravdu na místě: nejprve předělejte firmu a pak se teprve pusťte do jejich stránek.

Marek Prokop, 23. 06. 2003 18:28, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Autor vyhledavače vysvětluje PageRank

Michal Illich v článku PageRank a jeho rozšíření (Lupa, 23.6.03) vysvětluje, jak některé vyhledavače vyhodnucují odkazovou popularitu (link popularity), neboli tzv. PageRank stránek. Čtenářům dává nahlédnout i do kuchyně svého vyhledavače Jyxo, jehož page rank se podobá Googlu, na rozdíl od něj však hodnotí vícenásobné zpětné odkazy z téže domény s menší vahou.

Marek Prokop, 23. 06. 2003 11:08, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.