Weblog pro webmastery a webdesignéry
23. 06. 2003
Předělejte klienta, pak web
Sebelepší práce webdesignérů nepřinese výsledky bez aktivní vůle a součinnosti majitele webu.
Mark Hurst v článku The Most Important User Experience Method (Good Experience, 20.6.03) píše:
Změnit organizaci je nejtěžší a nejdůležitější část práce na uživatelském prožitku.
Dokládá to příběhem o rozsáhlém a pečlivém uživatelském testování, jehož výsledky se nikdy nedostaly k příslušným šéfům dané organizace. Jejich podřízení se jim je neodvážili ukázat, protože výsledky ukazovaly, že web není tak dokonalý, jak si do té doby všichni představovali.
Není to jediný příklad toho, kdy přichází webdesignérova práce nazmar. V našich podmínkách často klient jeden den nový web převezme a druhý den už neví, že ho má. Nikoho nepověří správou obsahu, nikdo neodpovídá na emaily, o vyhodnocování návštěvnosti a obchodního efektu ani nemluvě. Hurstova rada je tedy opravdu na místě: nejprve předělejte firmu a pak se teprve pusťte do jejich stránek.
Autor vyhledavače vysvětluje PageRank
Michal Illich v článku PageRank a jeho rozšíření (Lupa, 23.6.03) vysvětluje, jak některé vyhledavače vyhodnucují odkazovou popularitu (link popularity), neboli tzv. PageRank stránek. Čtenářům dává nahlédnout i do kuchyně svého vyhledavače Jyxo, jehož page rank se podobá Googlu, na rozdíl od něj však hodnotí vícenásobné zpětné odkazy z téže domény s menší vahou.
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 22. 06. 2003
- Následující den: 24. 06. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní