Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

12. 06. 2003

GoogleGuy o budoucnosti SEO

GoogleGuy, anonymní exponent známého vyhledavače ve fóru WebmasterWorld, věnoval samostatnou diskusi odpovědím na několik nedávných dotazů ke Googlu. Zaujala mne jeho vize dalšího rozvoje vyhledavače a její důsledky na budoucnost optimalizace stránek pro vyhledavače.

Mnoho webdesignérů nepřemýšlí nad tím, jak vyhledavače uvidí jejich web (plno session ID, rámce nebo dynamická URL). Myslím, že jedním z velkých úkolů vyhledavačů bude indexovat weby inteligentně i v případech, kdy nebyly s ohledem na vyhledavače navrženy.

…samozřejmě bychom chtěli, aby naše hodnocení odráželo věci, které skutečně činí web užitečným. V ideálním světě by se webmasteři starali jen o to, jak udělat skvělý web pro uživatele a Google by hledal ty nejlepší weby, které se uživatelům líbí, a tyto užitečné stránky by vysoko ohodnocoval.

Na druhou stranu ale GoogleGuy neubírá SEO konzultantům na významu:

Myslím, že vždy bude potřeba konzultantů, kteří pomohou majitelům webů vytvořit jejich stránky užitečnější pro návštěvníky i vyhledavače. To může zahrnovat rady k architektuře webu, vysvětlení, které stránky mohou vyhledavače procházet, či pomoc s textovým obsahem stránek.

Marek Prokop, 12. 06. 2003 14:50, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Výstupy IA a dálkové uživatelské testování

Včera vyšlo nové číslo Boxes & Arrows, ve kterém naleznete dva články: Deliverables and Methods: Special Deliverable #8 (Dan Brown) a Remote Online Usability Testing: Why, How, and When to Use It (Dabney GoughHolly Phillips). Ten první mne dvakrát nezaujal, ale zasmál jsem se nad tímto fiktivním, leč velmi typickým rozhovorem mezi informačním architektem (vy) a jeho klientem:

Klient: Chci mít nahoře nad úvodní stránkou záložky, jako na mém oblíbeném webu [doplňte populární elektronický obchod].

Vy: Použití záložek můžeme uvážit, ale nejprve si musíme ujasnit hlavní účel webu.

Klient: Mohou ty záložky být zelené?

Vy: Jakmile určíme hlavní navigační kategorie, můžeme rozhodnout, jak bude stránka vypadat. Navigační kategorie ale nemůžeme určit, dokud neznáme druhy informací, které chcete zpřístupnit.

Klient: Máme plno informací, ale chci jen jeden řádek záložek.

Dál už článek tak zábavný není. Zato ten druhý si přečtěte. Pojednává o možnostech provádět uživatelské testování na dálku. Narozdíl od autora věřím, že to je perspektivní směr vývoje, neboť může snížit náklady na testování použitelnosti a vnést do něj větší flexibilitu.

Marek Prokop, 12. 06. 2003 11:58, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.