Weblog pro webmastery a webdesignéry
06. 05. 2003
Vyhledávač Jyxo nabízí nové služby
Jyxo umožňuje pokročilé vyhledávání i bez znalosti operátorů a nově se objevil Pomocník nabízející slova a fráze tématicky související s hledaným výrazem.
Fulltextový vyhledávač Jyxo představil v rozmezí několika dní pár velmi zajímavých novinek. Nejdříve bylo zprovozněno Pokročilé vyhledávání vycházející vstříc především méně zkušeným uživatelům, kteří neumějí (nebo nechtějí) používat operátory. Nyní stačí v připraveném formuláři specifikovat vyhledávání (co, kde, jak).
Čerstvou novinkou je sada nástrojů Pomocník umožňující zpřesnit vyhledávání. V Pomocníkovi (rámeček v pravé části stránky) jsou čtyři druhy možností, z nichž nejzajímavější je skupina Témata, kde se objevují slova a fráze tématicky související s hledaným výrazem. Kupříkladu k jednomu z nejvyhledávanějších slov současnosti hokej se v tématech objeví hokej liga, hokej NHL, hokej Češi apod.
Funguje to tak, že to přímo z vyhledaných stránek vybírá častá slovní spojení a slova, která jsou příbuzná k dotazu. Přitom to samozřejmě i skloňuje a časuje slova, a všemožně je to váží, upravuje, interpretuje a čistí, aby z toho vypadlo něco rozumného,
odpověděl na soví dotaz autor vyhledávače Michal Illich.
Ohlasy a souvislosti k tomuto příspěvku
Daniel Dočekal: Vyhledavač Jyxo.cz - 5 nových vlastností, 20 milionů (Pooh.cz, 6.5.03)
Psaní pro web, webová reklama a podtrhávání odkazů
Jak psát pro web, jak na funkční reklamu a zda podtrhávat odkazy - na to odpovídají odkazované články.
Kdepak, na čtyři dny se odjíždět nemá. Pečlivě naplánované harmonogramy se začnou bortit jak domečky z karet. Alespoň tedy v rychlosti odkazy na tři články, které byste si neměli nechat ujít:
Gerry McGovern vydal druhou část skvělého článku 10 rules of writing for the Web (New Thinking, 4.5.03). O první části jsem zde již referoval 29.4.03, viz Desatero psaní pro Web. K dispozici je i celý text psaní pro web ve formátu PDF (90 kB).
Jacob Nielsen navazuje na svůj minulý Alertbox (viz Nielsen o textových reklamách, Sova v síti, 29.4.03) a v článku Making Web Advertisements Work (5.5.03) poukazuje na některé aspekty působení webové reklamy. Spoluatorem článku je Nielsenův společník Don Norman.
Jiří Bureš vydal další ministudii ze seriálu o českých weblozích. Tentokrát se věnuje podtrhávání odkazů (conBLOG, 29.4.03).
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 01. 05. 2003
- Následující den: 07. 05. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní