Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

28. 04. 2003

Weblogy - vítězství jednoduché formy

Obliba weblogů je dána snadností jejich publikování. Zájem čtenářů je pak jen logickým důsledkem.

Mirek Zeman v článku Weblogy - budoucnost webového zpravodajství? (Lupa, 25.4.03) odvozuje popularitu weblogů od jejich přínosů pro čtenáře. Nabízím jiný pohled. Weblogy se podle mého názoru masově rozšířily především díky své atraktivitě pro autory. Proč?

  • Struktura weblogu je mimořádně jednoduchá. Zatímco webový magazín lze jen těžko vydávat bez nějakého redakčního systému, na weblog stačí textový editor a FTP klient. Kdo neumí HTML, dokáže alespoň pochopit princip a použít nástroj typu Blogger.

  • Přes svou jednoduchost je weblog výborně použitelný pro čtenáře. Jakákoli jednodušší forma (třeba prostý deníček bez trvalých odkazů propojujících hlavní stránku s archivem) je již pro čtenaře nepřijatelná.

  • Psaní weblogu je snadné nejen technicky, ale i mentálně. Emailový ezin je technicky ještě jednodušší, jenže v tom nemůžete jen tak, během dne užbleptnou, co vás právě napadne. To lze jedině v blogu.

Z jednoduchosti publikování se odvíjí kvantita a z kvantity kvalita. Když stovky tisíc lidí svobodně a snadno publikují, musí se mezi nimi najít autoři, kteří mají co říci, dělají to dobře a přitáhnou zájem čtenářů.

Marek Prokop, 28. 04. 2003 13:18, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Podmíněné komentáře v IE

Včera jsem psal o novém řešení Position:fixed pro IE/Win Erica Bednarze. Dušan Janovský si všiml, že řešení využívá poznámky nepoznámky pro IE a stěžuje si, že je na Webu o této prorietární (ale zároveň velmi užitečné) technice málo informací. Není to tak úplně pravda. Kromě základního popisu About Conditional Comments na MSDN, najde Google na dotaz ie conditional comments pár tisíc dalších odkazů.

Marek Prokop, 28. 04. 2003 10:59, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Připravte se na Froogle

Froogle, gůglí vyhledavač zboží nabízeného v elektronických obchodech, je zatím určen pouze firmám z USA. Jistě ale brzy přijde doba, kdy se stane mocným marketingovým nástrojem i pro české obchodníky. Chcete-li se již předem připravit, přečtěte si článek Fast Facts About Froogle (John Paulson, Sitepoint, 23.4.03).

Marek Prokop, 28. 04. 2003 10:59, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.