Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

07. 03. 2003

Marigold o blogování a žurnalistice

České on-line písemnictví se rozrostlo o další příspěvek na téma weblogů a blogování a musím říci, že příspěvek velmi zdařilý. Marigold se v článku Weblogová doba čili novinář versus webloger (Marigold.cz, 5.3.03) sice nevzdal dnes snad už trochu zbytečného historického a vysvětlujícího úvodu (co to je weblog, kde se tu vzal), o to víc původních myšlenek však svěřil druhé části textu. Mně se z nich nejvíce líbí tato:

To, co z mladých novinářů na žurnalistice vytloukají holí – totiž subjektivní názory – je živnou půdou weblogu. Právě tato subjektivita, lidskost a souznění s problémem způsobuje naladění lidí při čtení weblogu na stejnou vlnu s autorem.

Je to tak. Stejně jako vlci rádi uléhají ve smečce bok po boku, tak člověk miluje ujištění, že jeho názory a vidění světa má ještě někdo jiný. V případě odborných weblogů pak je k nezaplacení, když se můžete spolehnout na to, že právě ti vaši oblíbení bloggeři, vyberou z gigabytů informací přesně to, co byste si vybrali vy sami.

Marek Prokop, 07. 03. 2003 2:47, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Nová okna v XHTML Strict

Jeden z nejčastějších dotazů webmasterů, kteří přecházejí na striktní XHTML, se týká otevírání odkazů do nového okna prohlížeče. V XHTML Strict totiž prvku <a> chybí atribut target. Odpověď na tuto otázku přináší Kevin Yank v článku New-Window Links in a Standards-Compliant World (SitePoint, 4.3.03). Musím uznat, že jeho řešení je originální a vtipné, jenže jaksi pozapoměl, že k webovým standardům patří i WCAG 1.0, které otevírání nových oken bez předchozího upozornění zakazují - viz též můj starší článek Proč (ne)otevírat odkazy do nového okna (Sova v síti, 15.4.02).

Marek Prokop, 07. 03. 2003 2:47, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Etický kodex internetové reklamy

Etický kodex internetové reklamy vydala Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT). Dobrovolnou samoregulací by tak měla být omezena erotická reklama, trikové bannery a agresivní reklamní formáty. Dále Kodex předepisuje to, co by mělo být již dávno samozřejmé, totiž zřetelné odlišení reklamy od ostatního obsahu. S Kodexem se můžete detailně seznámit např. na Pooh.cz.

Marek Prokop, 07. 03. 2003 2:47, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Yuhůův weblog o webu

Yuhů začal psát weblog o webu (deníček o sobě už si vede léta) a ani se, rošťák jeden, nepochlubil, takže jsem to musel zjistit až z conBLOGU. Fuj! Za trest ho ještě nejmíň tři dny nepřidám do svého seznamu zdrojů.

Marek Prokop, 07. 03. 2003 2:47, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Týden na Intervalu.cz

Sejde z očí, sejde z mysli. Od té doby, kdy Interval.cz přestal rozesílat denní newsletter, na něj nějak zapomínám. Dnes jsem tam ale náhodou zabloudil a s potěšením zjistil, že stále vychází a stále v něm jdou najít články, které stojí za pozornost. Konkrétně jsem v posledním týdnu našel tyto tři:

Marek Prokop, 07. 03. 2003 2:47, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.