Weblog pro webmastery a webdesignéry
12. 02. 2003
Nepomáhejte blogům, pomůžou si sami
DarkMaster, jeden z obyvatelů Pooh.cz, vytáhl do boje za větší slávu českých blogů skrze samostatné kategorie v katalozích hlavních portálů. Copak o to, ať si klidně bojuje, ale můj názor je, že weblogy žádnou pomoc od portálů nepotřebují. Vy, bloggeři, si přeci dokážete pomoci sami. Jak?
Umožněte ostatním, aby se mohli odkazovat přímo na vaše jednotlivé příspěvky. Každý příspěvek by měl mít okamžitě viditelný (přímo podbízivý) trvalý odkaz. Pokud nemá, nedivte se, že na vás nikdo neodkazuje a že k vám nikdo nechodí.
Pěstujte komunikaci mezi weblogy. Chcete-li komentovat příspěvek v jiném blogu, učiňte tak zápisem do svého s odkazem na komentovaný příspěvek.
-
Využijte všechny katalogy, statistické služby a aplikace specializované na monitorování weblogů a vztahů mezi nimi, zejména:
- ODP, české blogy,
- TOPlist; v popisu uveďte (we)blog,
- Navrcholu; v popisu uveďte (we)blog,
- Popdex,
- Blogdex,
- Daypop,
- BlogTree (čeština).
-
Tvořte svůj weblog tak, aby ho snadno našly fulltextové vyhledavače. Dejte mu do vínku logickou strukturu, stylisticky bohatý obsah a co nejjednodušší, validní HTML kód. Více viz moje články o SEO, např.:
- Cesta do vyhledávačů za 120 dní (Interval.cz, 2.10.2002)
- Základní techniky optimalizace stránek pro vyhledavače (Lupa, 18.1.2002)
- Optimalizace stránek pro vyhledávací a indexovací služby (Interval.cz, 20.8. 2001)
- Další články o internetovém marketingu
Umístěte odkazy na weblogy, které pravidelně čtete, přímo na svou hlavní stránku.
Aktualizujte svůj weblog pravidelně, nejlépe denně, nebo v jiném intervalu, který čtenáři pochopí a akceptují. Nic vás nepřipraví o pravidelné návštěvníky spolehlivěji, než když k vám mnohokrát přijdou a zjistí, že opět nemáte nic nového.
Nakonec to nejdůležitější. Tvořte svůj weblog tak, aby stálo za to ho číst a aby ho šlo číst. Kvalitní, originální, dobře přístupný obsah je základem úspěchu každého webu, weblogů nevyjímaje.
Ohlasy a souvislosti k tomuto příspěvku
Jiří Bureš: Bloggeři všech zemí, spojte se! (conBlog, 12.2.03)
DarkMaster: Zaregistrujte si své blogy! (Pooh.cz, 12.2.03)
Zveřejňování ohlasů
Nový systém správy obsahu, který si pro tento weblog za pochodu vytvářím, mi umožňuje relativně snadno publikovat ohlasy přímo pod konkrétními příspěvky. Jak jste si možná všimli, včera jsem s tím již začal (příklad). Jediný problém je, že se o ohlasech musím nějak dozvědět. Proto vás prosím, vždy, když ve svém weblogu zveřejníte komentář nebo doplňující informace k některému z příspěvků v Sově v síti, pošlete mi o tom zprávu (stačí URL). Získáte tím zpětný odkaz a čtenáři Sovy plastičtější obrázek o tematu. Děkuji.
Kolik stojí čtvereční metr domovské stránky
Jacob Nielsen rád přirovnává plochu webových stránek k pozemkům. V článku Homepage Real Estate Allocation (Alertbox, 10.2.03) např. píše:
Firemní domovské stránky jsou nejcennějšími nemovitostmi na světě. Místo na domovské stránce velké společnosti je přibližně 1 300-krát dražší než pozemek v obchodní čtvrti Tokia.
Při tomto pohledu na věc není divu, že se Nielsen zajímá o to, jak dobře jsou plochy stránek využívány a nebyl by to on, kdyby nezjistil, že velmi neefektivně.
Domovská stránka má ve skutečnosti dva hlavní cíle: informovat uživatele a poskytnout jim nejvyšší úroveň navigace k informacím uvnitř webového místa. Jenže těmto dvěma cílům je věnováno pouze 39 % plochy ze vzorku padesáti domovských stránek.
Článek vám dále prozradí, jaké prvky obsazují zbylých 61 % a stručně popisuje metodiku měření.
Odkazy bez komentáře
- Gerry McGovern: Technology can make you fat (New Thinking, 10.2.03)
- Martin Kopta: Český zavináč s novými kategoriemi (Lupa, 11.2.03)
- John P. Gallant: Toward a more standards compliant Internet Explorer (Digital Web Magazine, 7.2.03)
- Peter-Paul Koch: Form follows function (Digital Web Magazine, 7.2.03)
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 11. 02. 2003
- Následující den: 13. 02. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní