Přeskoč navigaci

Zde hledá Jyxo.

Jyxo

Weblog pro webmastery a webdesignéry

12. 02. 2003

Nepomáhejte blogům, pomůžou si sami

DarkMaster, jeden z obyvatelů Pooh.cz, vytáhl do boje za větší slávu českých blogů skrze samostatné kategorie v katalozích hlavních portálů. Copak o to, ať si klidně bojuje, ale můj názor je, že weblogy žádnou pomoc od portálů nepotřebují. Vy, bloggeři, si přeci dokážete pomoci sami. Jak?

  • Umožněte ostatním, aby se mohli odkazovat přímo na vaše jednotlivé příspěvky. Každý příspěvek by měl mít okamžitě viditelný (přímo podbízivý) trvalý odkaz. Pokud nemá, nedivte se, že na vás nikdo neodkazuje a že k vám nikdo nechodí.

  • Pěstujte komunikaci mezi weblogy. Chcete-li komentovat příspěvek v jiném blogu, učiňte tak zápisem do svého s odkazem na komentovaný příspěvek.

  • Využijte všechny katalogy, statistické služby a aplikace specializované na monitorování weblogů a vztahů mezi nimi, zejména:

  • Tvořte svůj weblog tak, aby ho snadno našly fulltextové vyhledavače. Dejte mu do vínku logickou strukturu, stylisticky bohatý obsah a co nejjednodušší, validní HTML kód. Více viz moje články o SEO, např.:

  • Umístěte odkazy na weblogy, které pravidelně čtete, přímo na svou hlavní stránku.

  • Aktualizujte svůj weblog pravidelně, nejlépe denně, nebo v jiném intervalu, který čtenáři pochopí a akceptují. Nic vás nepřipraví o pravidelné návštěvníky spolehlivěji, než když k vám mnohokrát přijdou a zjistí, že opět nemáte nic nového.

  • Nakonec to nejdůležitější. Tvořte svůj weblog tak, aby stálo za to ho číst a aby ho šlo číst. Kvalitní, originální, dobře přístupný obsah je základem úspěchu každého webu, weblogů nevyjímaje.

Ohlasy a souvislosti k tomuto příspěvku

Marek Prokop, 12. 02. 2003 0:41, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Zveřejňování ohlasů

Nový systém správy obsahu, který si pro tento weblog za pochodu vytvářím, mi umožňuje relativně snadno publikovat ohlasy přímo pod konkrétními příspěvky. Jak jste si možná všimli, včera jsem s tím již začal (příklad). Jediný problém je, že se o ohlasech musím nějak dozvědět. Proto vás prosím, vždy, když ve svém weblogu zveřejníte komentář nebo doplňující informace k některému z příspěvků v Sově v síti, pošlete mi o tom zprávu (stačí URL). Získáte tím zpětný odkaz a čtenáři Sovy plastičtější obrázek o tematu. Děkuji.

Marek Prokop, 12. 02. 2003 0:41, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Kolik stojí čtvereční metr domovské stránky

Jacob Nielsen rád přirovnává plochu webových stránek k pozemkům. V článku Homepage Real Estate Allocation (Alertbox, 10.2.03) např. píše:

Firemní domovské stránky jsou nejcennějšími nemovitostmi na světě. Místo na domovské stránce velké společnosti je přibližně 1 300-krát dražší než pozemek v obchodní čtvrti Tokia.

Při tomto pohledu na věc není divu, že se Nielsen zajímá o to, jak dobře jsou plochy stránek využívány a nebyl by to on, kdyby nezjistil, že velmi neefektivně.

Domovská stránka má ve skutečnosti dva hlavní cíle: informovat uživatele a poskytnout jim nejvyšší úroveň navigace k informacím uvnitř webového místa. Jenže těmto dvěma cílům je věnováno pouze 39 % plochy ze vzorku padesáti domovských stránek.

Článek vám dále prozradí, jaké prvky obsazují zbylých 61 % a stručně popisuje metodiku měření.

Marek Prokop, 12. 02. 2003 0:41, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Odkazy bez komentáře

Marek Prokop, 12. 02. 2003 0:41, Trvalý odkaz, Pošli komentář

Další příspěvky weblogu

Tato stránka je přístupná libovolným prohlížečem, nejlépe však vypadá v prohlížeči, který podporuje HTML 4.0 a CSS 2 (Internet Explorer od verze 5, Mozilla, Opera a další). Pokud čtete tuto zprávu, váš prohlížeč zřejmě dostatečně nepodporuje CSS. Stránku sice vidíte bez pokročilejšího formátování, avšak veškerý obsah je plně přístupný i pro vás.