Weblog pro webmastery a webdesignéry
07. 02. 2003
Reklama označená neoznačená
Zajímavé téma otevřel Adrian Holovaty v článku FOXNews.com advertising should be labeled in all browsers. Všiml si totiž toho, že ačkoli většina seriozních webů reklamu označuje, aby nebyla zaměnitelná s vlastním obsahem, toto označení často není viditelné ve všech prohlížečích, neboť je provedeno obrázkem bez alternativního textu. Tuto skutečnost demonstruje na stránkách FOXNews.com a přináší i názornou sejmutou obrazovku tohoto webu z mobilního telefonu.
Zajímá vás, jak se k označování reklamy, mimochodem v ČR povinnému, staví české weby? Jen tak namátkou jsem jich pár prošel a takto to dopadlo:
Web | Reklama označena | Označení textem |
---|---|---|
iDnes | ano | ano |
České noviny | ano/ne | ano |
iHned | ne | ne |
Lidovky.cz | ano | ne |
Novinky | ano | ne |
Blesk | ano | ano |
Seznam | ne | ne |
Lupa | ano/ne | ano |
Interval.cz | ano | ne |
Když vezmeme v úvahu, že se většinou jedná o reklamní obrázky, které v textovém prohlížeči stejně nejsou vidět, není to tak špatné.
Ohlasy
Adam Javůrek: Understanding McLuhan aneb Sova o Šalandovi, Šalanda o McLuhanovi, McLuhan o médiích (ohlas na Šalanda o McLuhanovi, McLuhan o médiích).
Martin Michálek: Zrušíme všechny obrázkové nadpisy? (ohlas na Google změnil postoj k atributu
alt
).
Rychlé odkazy
Martin Michálek: Jsou české blogy úplně jalové?
J. Ryan Baker: The Impact of Paging vs. Scrolling on Reading Online Text Passages (Usability News, 5. 1. 03)
Bonnie Lida, Spring Hull, Katie Pilcher: Breadcrumb Navigation: An Exploratory Study of Usage (Usability News, 5. 1. 03)
Michael Bernard, Chris Hamblin: Cascading versus Indexed Menu Design (Usability News, 5. 1. 03)
Laurie Brady, Christine Phillips: Aesthetics and Usability: A Look at Color and Balance (Usability News, 5. 1. 03)
Paula Selvidge: Examining Tolerance for Online Delays (Usability News, 5. 1. 03)
Další příspěvky weblogu
- Předcházející den: 06. 02. 2003
- Následující den: 11. 02. 2003
- Celý měsíc
- Posledních pět dní